Vakuumpacka maten?

Ser besvärligt ut att packa i burkar i ryggsäcken. Svårt att komprimera hela säcken då utan att krascha burkarna.
Skulle det inte vara lättare, att packa maten i drybag i olika färger, ex röd måndag, gul tis. grön onsdag , borde vara lättare att packa ner i ryggsäcken, kakburken tar ju lika mycket plats om den är full eller tom, påsarna tar ingen plats när dom är tomma, bara en tanke

Även jag packar maten i fryspåsar, som jag sedan sorterar i mindre plastkassar (den storlek som Systembolaget tidigare hade är perfekt). En för frukost, en för lunch och en för middag. Betydligt smidigare att packa i ryggsäcken och addera ingen vikt. Storleken minskar även med förbrukning vilket inte en hård plastburk gör.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Ser besvärligt ut att packa i burkar i ryggsäcken. Svårt att komprimera hela säcken då utan att krascha burkarna.
Det funkar. Man kan ha mjuka packpåsar också om man vill. Ska kanske prova det nästa år.
Komprimera hela säcken? Nä...det finns inte en chans att man komprimerar min säck. Jag har 88 liter och allt ska få plats. Allt får plats också.
Brukar landa på typ 20 kg.

Nu var denna tråd om vakuumpackning av mat och ska vi diskutera min packning kan vi göra det under tråden "tungviktspackning".

Även jag packar maten i fryspåsar, som jag sedan sorterar i mindre plastkassar (den storlek som Systembolaget tidigare hade är perfekt). En för frukost, en för lunch och en för middag. Betydligt smidigare att packa i ryggsäcken och addera ingen vikt. Storleken minskar även med förbrukning vilket inte en hård plastburk gör.
Sant. Efter ett tag kan man i alla fall sätta den ena burken i den andra...
Jag tror att jag kommer att göra som du när jag tänker efter. Ska packa på på måndag kväll, inför avfärd tisdag. Ditt inlägg fick mig att tänka till. Tack!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips