Vägval in i Sarek?

Kan inte bidraga med så mycket, men att gå från Vassjavagge till Basstavagge via Skajdasjvagge är inte svårt. Några bilder hittar du här: http://www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=6815

Det var en skaplig tur du gjorde, du fick med mycket av Sarek. Jag får av din berättelse (och till viss del av dina foton) bekräftelse på att också att Skajdasjvagge är ett ”gångbart” alternativ.

Kommentar till qy:

Nära möten med djur är ofta starka upplevelser och kan vara värt lite vedermödor. På dina bilder ser jag den sluttning jag tänkt ta mig nerför, den ser tämligen beskedlig utifrån den vinkeln.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips