Vägnavi-app android med extra allt?

Jag använder google maps det lilla jag kör och vill minnas att den i allafall visar fartkamerorna på kartan?

Jag har google maps på mina 2 androidmobiler och ser inte fartkameror, har du något tillägg eller någon inställning som inte är standard för att visa dem? Eller visas de bara in navigationsläge och inte i "titta på kartan utan bestämt mål"-läge?

Jag hittar inte fartkamera bland valen att slå av eller på, dä rjag det finns mat&dryck, service etc coh ser dem inte på kartan heller.

/Patrik

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har google maps på mina 2 androidmobiler och ser inte fartkameror, har du något tillägg eller någon inställning som inte är standard för att visa dem? Eller visas de bara in navigationsläge och inte i "titta på kartan utan bestämt mål"-läge?

Jag hittar inte fartkamera bland valen att slå av eller på, dä rjag det finns mat&dryck, service etc coh ser dem inte på kartan heller.

/Patrik

Dom visas bara i navigationsläge. Verkar inte som att det går att slå av/på, efter en snabb googling verkar det också vara en del som har problem med att dom inte visas.

10.52.2 är versionen av Google Maps jag har.

Dom visas bara i navigationsläge. Verkar inte som att det går att slå av/på, efter en snabb googling verkar det också vara en del som har problem med att dom inte visas.

10.52.2 är versionen av Google Maps jag har.

Låter som jag kanske ska ge google maps en ny chans. Visar den aktuell hastighetsbegr också?

Hur uppdaterat är googles underliggande kartmatrial? Hur mcyket av nya delar på E22an i Skåne är med?
Antar att google är en av få som faktiskt kan ha egna kartor, för de flesta andra finns väl bara två levereantörer av kartor som sedan resp app-tillverkare lägger sitt skal ovanpå.

/Patrik

Ja, såna är ju knepigare att hålla positionen på - de har en oönskad egenhet att flytta på sig.
Precis som släpvagnseländena...

I Waze får du ofta varningar för mobila kameror också.
Tack och lov så har varningarna för bemannade poliskontroller minskat i Waze, och ljustutandet också.
Enl bekanta hos polisen tas många fula fiskar i bemannade fartkontroller.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips