Vägnavi-app android med extra allt?

Garmin har beslutat sig att lägga ner den bil/väg-navi-app jag använde (Xperia edition av Garmin) i min android mobil. Inte heller verkar det finnas andra android-appar från garmin som ersätter.
Jag behöver en ny kompis för att hitta till mina äventyr.

Den hade allt jag kom på att önska: sväng för sväng, bra sökning både på adress och POI, fartkameravarning, rimlig ETA, körfältshjälp, visa hastighetsbegränsning, kompass, auto omruttning, möjlighet att ladda ner offlinekartor i förväg till minneskort, realtids traifkinfo samt kanske jag glömt något. Ska klara större delen av Europa.

Vilken android-app ska bli min ersättare?

Den kan få kosta lite, betalde 27kr/månad tidigare och i den häraden är rimligt.

Google maps verkar sakna både fartkameravarning och hastighetsbegr så den fyller inte kravspecen.

/Patrik

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Rätt varierande omdömen i recensioner.

Men "Visar fartkameror, hastighet, aktuell hastighet på sträckan och ger korrekt ankomsttid. Alla kartor är uppdaterade. Det jag däremot saknar är bättre sökning på platser. Adresser är inga problem." verkar bra. I en senare uppdatering har fartkameror försvunnit men kanske återkommit senare??

Jag har laddat hem appen till en padda men inte kommit igång och använt den ännu.

Thure

Jag tyckte CoPilot hade det mesta när jag körde den förut (numera kör jag mest Google Maps och Waze), men sökning är en svaghet i de flesta GPS:er och appar eftersom det man söker i är den data som de har (ortnamn, gatunamn etc).

För sökning så är ju Google Maps nästan helt oslagbar.

Har du kikat på OsmAnd? Den finns i plusvariant som man betalar lite för, men då är det obegränsat med offline-nedladdningar och självklart ingen reklam. Jag skaffade själv plusvarianten för engångskostnad av 50 kr för några år sedan och är väldigt nöjd. Av dina krav så är jag osäker på om den har funktion för realtids-trafikinfo dock...

EDIT Glömde bort att nämna att adress-söket kanske inte är något att hänga i julgranen

Då jag startade tråden som nu vaknat igen så får jag ju skämmas lite för bristande återkoppling, jag köpte Sygic och var inledningsvis väldigt nöjd, fartkameror, väl uppdaterat, lättsökt osv.

Men jag tycker med tiden att sök blivit snårigare och dessutom uppdateras kartorna allt sämre. Har kört på motorväg som varit öppen i månader som inte fanns på sygic-kartan.

Google maps blir altl bättre men tyvärr saknar den fartkameravarning, annars hade jag varit nöjd med den.

Realtidstrafikinfo är ett måste för mig, vill inte sitta i kö när teknik kan visa mig runt.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips