Vädjan om tröja i Sarek!

Haha, lätt den bästa tråden och blivande anekdoten på länge! :) Även otroligt kul med en bild där upphittaren bär tröjan!

Vem vet, kanske var det den bästa lösningen att Torgny tappade tröjan så att frusne Harry kunde få nytta av den och sen lämna tillbaka den?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Blir lätt fem stjärnor :) Ha ha, vilken härlig historia!

Bilagor

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    78.8 KB · Visningar: 1,928
Väldigt kul, Torgny, särskilt som jag själv troligen var väldigt nära den utan att veta om den eller se den. Hade varit tråkigt om den behövt tillbringa vintern däruppe.

Jag ser fram emot filmen.

/Hans

Väldigt kul, Torgny, särskilt som jag själv troligen var väldigt nära den utan att veta om den eller se den. Hade varit tråkigt om den behövt tillbringa vintern däruppe.

Jag ser fram emot filmen.

/Hans

Du ingick i den första räddningsplanen för tröjan, Hans. Då jag och mina medvandrare berättat om tröjans position för Torgny slog det mig att du nog skulle vandra förbi platsen någon veckan senare. Jag föreslog att Torgny skulle ta kontakt med dig.

Nu löste det sig ändå och det var fantastiskt roligt.

Förresten, Harry, hängde tröjan kvar i björken?

Då denna tråd verkar väcka ett intresse utanför den närmast sörjande kretsen passar jag här på att bidra med vår positionsbestämning av tröjan. Lusekoftan låg vid den röda ringen på bilden:

IMG_7273_red.jpg

Utsikt från platån på 1200 meter över havet Bielloriehppe-Stuollos nordsida

Ytterligare en bild - nu från markplan (vid den röda ringen). Ungefär här låg lusekoftan, ensam och blöt:

IMG_7307.jpg

Vilken fin bild på olycksplatsen från Stuollo! :) Den här historien bara växer. Nyss ringde en från Norrbottensradion (!). För alla nyfikna kan jag berätta att jag inte fått tillbaka tröjan än, men jag bor ju i Uppsala så det är ju nära till sir Harry. Men det är ju ingen brådska nu när man vet att koftan är i goda händer.

Jag bifogar en bild som är tagen 2½ timme innan jag tappar tröjan: mitt och min kompis Manges läger den 24 juli.

Bilagor

• 006.jpg
    006.jpg
    87.3 KB · Visningar: 1,483
En helt fantastisk historia!:)
Påminner mig lite om en tidigare tråd här på Utsidan där det diskuterades risken för stöld i fjällen. Den här historien visar tydligt att vi inte behöver oroa oss;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips