Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har aldrig varit där, men beroende på hur sent du går så behövs det kanske inget vad:
Förlängning av Gränsleden
Projekt Gränsleden har beviljats stöd ur Europeiska regionala utvecklingsfonden.
Under denna projektomgång kommer leden att förlängas 2 mil, det blir från Ritjem till väständan av Áhkajávrre.
En bro kommer att byggas över Ubmasjåhkå samt en rastplats i mitten på denna ledsträckning.
På norsk sida kommer leden att markeras från Gränsleden till Grunvoll vid Indre Tysfjorden.
Dessa leder beräknas vara klara under hösten 2010.
Kul att höra att fler siktat in sig på samma område!
Jag kommer att vandra samma väg nästa vecka, så jag undrar om bron fanns på plats eller om det gick att vada Ubmasjåhkå?
Det vore kul om du ville dela med dig av dina erfarenheter av leden och området också! Hur är området att gå i och hur är leden som upplevelse? Hur var vattenflödena?
Efter att ha gått i Sarek några år känns det roligt att se andra utsikter, men det finns inte så många som skrivit om just Gränsleden ännu, så all feedback vore välkommen!
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...