Vad ska man välja?

Jag har tänkt att skaffa mig en GPS- mottagare, men jag har inte en aning om vad jag ska välja. Jag ska både använda den till att ha ute i naturen, men också till att ha på vägen.
Skulle vara tacksam för lite goda råd och tips om både karta och GPS- mottagare.

Jag är rätt ny på det här så tro inte på allt jag skriver. :D Om jag skulle ha en GPS även i skogen så hade jag kollat upp en Magellan Crossover-modell. Min far har en sådan och ett minneskort med en friluftskarta och det verkar vara en rätt lyckad kombination.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
underskatta inte vatten

http://happymtb.org/2007/07/18/happymtb-testar-magellan-crossover-gps/
Med crossover ska man enligt dessa cyklister vara försiktig med vatten(droppar).
För skogen bör nog en GPS vara IPX7-klassad (om du är ute i alla väder).
Jag har en Garmin Quest på MC, bil och skogen. Det finns bättre GPS inom alla tre områdena, men denna är en bra kompromiss. Du bör dock fundera på vart du mest kommer att ha den. Det kanske är så att du blir nöjdast med en 1000kr i bilen och en bättre i skogen. Eller tvärtom.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips