Vad ska jag välja för kniv till min vän?

Jag hade en sådan. Tycker den är för kort för att spänta ved med. Initialt var jag impad av det låga priset. Sen insåg jag åter igen att man får vad man betalar för. Slipningen kräver mycket omarbetning och stålet är väldigt mjukt. I den storleksklassen hade jag valt en Mora Heavy Duty alla gånger.
+ 1

~Paul~

Hm, lite svårt att se hur tången går. Ser ut som en sticktånge dock. Det borde därför inte vara några svårigheter att fästa ett nytt handtag på den. Vi får se om någon av herrarna här på forumet nappar på utmaningen. Om ej så får du söka hjälp genom att kontakta en aukt. firma.

Du som bor i Sthlm kan kontakta Sliperi Eggen. De kan antingen hjälpa dig med arbetet eller bidra med kontaktinfo till lämpliga firmor.

http://www.eggen.se/

~Paul~

Tack depaul!

Jag visste att du skulle ha en lösning ;) Det ska jag göra! Är det någon som antar utmaningen?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips