Vad ska jag ha för sele?

Sambon fick en Petzl Selena, kan inte mycket mer än rekomendera den då jag funderar på att dumpa min egna BD Momentum SA och stjäla hennes Selena istället, i min åsikt otroligt bekväm och smidig!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Inget fel på Simond som märke, men jag förstår vad du menar med loopen framtill. Det ser lite funky ut. Generellt avråder man ju från att knyta in sig i säkringsöglan men det finns andra selar också där det är enda möjligheten. Alpine bod typer.. Plus att det bara finns två utrustningsloopar, segt om du vill klättra med egna säkringar i framtiden. Men passar den så kör, den var ju billig åtminstone!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips