Vad lockar er mest med vandring?

Svar Gustav Cronhamn

Det handlar om en kombination av alla de nämnda punkterna. Blommor lockar inte, men i ett perspektiva av ljus och inramning blir det väldigt vackert. När det gäller frihetskänslan är den fantastisk! Bort från allt vad rör stress och avgaser.
Det vackra är också det nya, att allt är olikt, helt plötsligt kommer ett vattendrag, eller dåligt väder som förändrar något, det blir inte alltid som man planerar, samtidigt som man kan bli överraskad utav vyn som väntar. Vilka färger, ljus och kontraster medför detta?
Överlevnad handlar inte främst om liv eller död utan snarare om komfort eller saknaden av den och hur löser man det för att må bra samtidigt som man ska ha minimalt med packning?

Svaret är kunskap och erfarenhet!

//Gustav Cronhamn
www.cronhamn.net

Tja, varför vandrar jag?
enkelheten: Det civiliserade livets komplexa bekymer förträngs och enklare, mer premära problem och funderingar tar över. skall jag gå den vägen eller den vägen?

ensamheten: Det är skönt att bara vara själv en stund och slippa ta hänsyn till andra än sig själv, att själv bestämma om vart,hur och varför man gör något.

självständigheten: att själv bestämma. fötterna går när jag vill, inga tider att passa. Ryggsäcken innehåller allt som behövs vilket medför att jag blir mer oberoende.

upptäckalusten: vägen, målet Det är alltid spännade att upptäcka nya saker. Även om man varit på en plats tusentals gånger är varje besök unikt.

möterna: Man vet aldrig vem eller vad man träffar på. Det är ofta möterna längs vägen som är höjdpunker.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips