Vad kan man handla i Saltoulokta?

Hej!
Jag undrar vad som finns att köpa i matväg i Saltoulokta och hur dyrt det är? Planerar en vandring som slutar där och hade tänkt stanna några dagar i området, men vill slippa bära med mig för mycket mat.
Mvh
Victoria

Matpriser

Hej Victoria!

Nyss hemkommen från norra Kungsleden kan jag rapportera att i Allesjaure kostar Blå bands frystorkade 55:- Spagetti 30:- havregryn 7:-/portion
Toarulle 7:-.
Det är vad jag kommer på just nu, nere i Abisko var det billigare men inte i nivå med vanliga livsmedelspriser.

Mvh / Peter

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Saltoluokta

STFs station är ett k-märkt höjdarställe, en stockbyggnad från 1918 med orginalmöblemang öppna spisar etc. Jag skulle också rekommendera helpension, delikata rätter med fjällanknytning. Bastun med utsikt över Lule älvdal bort mot Stora Sjöfallet är också en höjdare.

Självhushåll om du köper maten i butiken går och blir billigare än resturangen men är inte alls lika prisvärt. Skäm bort dig!

Lycka till Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.