Vad har jag köpt - Salomon BackCountry 5

Hittade ett par oanvända skidpjäxor som såg rejäla ut. Salomon Back Country 5 heter de och som jag förstår har de ett bredare äldre bindningssystem. Frågan är vad har jag köpt? Min tanke var att de var rejäla turpjäxor. Hur gammal är modellen, och vad jag inte förstår trots jag letat vad är det för bindnings system av alla SNS varianter?
Om nån kan hjälpa mig är jag glad .

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tack för det svaret Anders. Mina egna spårningar har lett till Salomon Profil Equipe Classic men då kanske det är fel bindning. Helt otroligt att det ska vara så svårt att hitta information. Kanske pjäxan är från förr-förra seklet...😃 Fast skon av läder är mycket välgjord med bra fodring, varm och skön och oanvänd. En fin fjäll/tur pjäxa. Undrar när dessa såldes eftersom det är svårt att hitta information. Finns nyare men med annat liknande namn som förvillar.

Tack för det svaret Anders. Mina egna spårningar har lett till Salomon Profil Equipe Classic men då kanske det är fel bindning. Helt otroligt att det ska vara så svårt att hitta information. Kanske pjäxan är från förr-förra seklet... Fast skon av läder är mycket välgjord med bra fodring, varm och skön och oanvänd. En fin fjäll/tur pjäxa. Undrar när dessa såldes eftersom det är svårt att hitta information. Finns nyare men med annat liknande namn som förvillar.

Jag har en helsvart modell av BC 5 som jag köpte år 2001 tror jag. Funkar fortfarande kanon. Bra att smörja in dem med lite vax ibland så att lädret inte torkar.

Denna bindning passar:
http://www.udenssport.se/sv/product/508/Salomon-SNS-XA-Manual

Kör hårt! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips