• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad gör ni mellan reklamen på TV ?, eller tvärtom ?.......

Vad gör ni mellan programmen då det blir reklam ?
Jag ser på programmet, och när det blir reklam så sätter jag på kaffe,går på toa,gör varma mackor,renoverar hallen,lägger in golv,klipper klorna på katterna, hämtar en pilsner,lyssnar på radio (?), hackar rotsaker till en köttgryta,bakar te-kakor,fryser in köttfärs i portioner,läser en bok,sedan springer jag in en stund o ser på filmen igen en stund, sen när det blir reklam, så bla,bla,osv....
 
Eftersom jag inte har någon TV så har jag den servicen att någon redan har klippt bort reklamen på de få TV program som jag tittar på.
 
Hårddisk ”recoreder” är bra, för att kunna hoppa förbi reklamen.

Annars: diska, gå på toa, läsa dagens post (som kom via brevlådan i dörren)

Per
 
Har ingen TV, men om jag är hemma hos någon annan och kollar så blir jag oftast irriterad och gör en mental anteckning om att aldrig mer köpa produkten som det görs reklam för om det finns likvärdiga alternativ.
 
Skrämmande.....ingen som kollar efter nya inlägg på Utsidan!
Peter1959, TV-shoppen är inget reklamavbrott, om du hinner allt det du påstår i avbrotten så misstänker jag att det är den du menar ;)
Jag började renovera hallen 1997 och har inte hunnit lista klart ännu, kanske man skulle ha fler kanaler. Fler kanaler=mer reklam=mer hallrenoveringar!
Tack för tipset, ska ta upp det med frun, kan jag hänvisa till dig för vidare argumentation?
 
Jag sänker volymen och tittar på reklamen.

Inte alltid förstås, ibland zappar jag för att se vad som är i andra kanaler.
 
Skrämmande.....ingen som kollar efter nya inlägg på Utsidan!
Peter1959, TV-shoppen är inget reklamavbrott, om du hinner allt det du påstår i avbrotten så misstänker jag att det är den du menar ;)
Jag började renovera hallen 1997 och har inte hunnit lista klart ännu, kanske man skulle ha fler kanaler. Fler kanaler=mer reklam=mer hallrenoveringar!
Tack för tipset, ska ta upp det med frun, kan jag hänvisa till dig för vidare argumentation?

Jadå consono, du kan hänvisa till min argumentation, ibland så glömmer jag bort filmen, och får ännu mer gjort, filmerna slutar ändå likadant,med kraftigt överdrivna explosioner, blinkande polisbilar,mullrande helikoptrar, och presidenten,och generaler som gratulerar till den av hjälten gjorda bedriften, (räddat dumhuvudena i omgivningen från en superfarlig typ), från en där hjälten givetvis har en snygg brud som intensivt kysser honom, och garanterar ett lyckligt slut.
Av någon outgrundlig anledning får jag känslan att det till 97.8 % påminner om ryska propagandafilmer, men de här är amerikanska, och anpassade på ett modernare sätt.
Men som sagt, med fler kanaler så är dina renoveringar räddade!!!
(hoppade på i höstas de där paketet 299 för allt du vet,men med extra kanaler, osv ),
återkommer med rapport....;)
 
Jag funderar precis på vilket paket som är värt att satsa på, har precis avvecklat parabolen. Systemet bygger ju liksom på att man ska vara en så otrogen konsument som möjligt. Då får man alla tänkbara prova på rabatter.
Jag funderade lite på det där "allt i ett paketet", men jag har en liten hobby inom krishanteringsområdet, och hamnade i en diskussion på en utbildning i kriskommunikation. Det var en föreläsare som hävdade att han aldrig skulle satsa på en lösning där man har all information i samma tråd. Jag är ingen expert inom tekniken men för en lekman så ligger det nåt i det. en "trådkapning" så är man utan TV, telefon och internet. Jag tror att jag tecknar avtal med "Robert".

Ursäkta för "trådkapningen":)
 
Trådkapningen ingen fara, vill att det ska utvecklas åt olika håll.
Har haft "robban" några år, och när jag ringde, ville säga upp,så blev dom ledsna o undrade vad dom kunde göra, fick tre månader gratis om jag stannade kvar, men jag nobbade då jag ville ha Telia där även antvirus/brandvägg 39 kanaler samt hemmabiopaket ingick.
Det är sk- triple play, bredb.TV.tfn, man kör på jacket o sedan trådlös tfn samt trådlös TV.+3 mån gratis TV
Nackdelen är givetvis att jag har alla tre hos Telia, men va fanken om ett år kan jag byta till nåt annat erbjudande, otrohet lönar sig...
Sedan har jag sändare till sovrum etc. om jag vill
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.