Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad för cykel?
- Trådstartare sanna.h
- Start datum
Titta på en hybrid, tex Cube eller Focus säger jag bara för att jag bor i Tyresö (finns på TCM cykel). En modell utan dämpare fram gör det lättare att sätta dit cykelkorg skulle jag tro. Hittar du en cykel med bra sittställning kan du få bra träning och även köra motionslopp med behållning (det ska vara "snabba däck" -om du kör asfalt). Kan även vara en god idé att byta till racerkasett bak.
Men sittställningen är viktig, och därför råder jag dig att gå till en riktig cykelhandlare. Det är mycket reor nu, så bra köpläge -om du hittar rätt cykel, återigen!
Men sittställningen är viktig, och därför råder jag dig att gå till en riktig cykelhandlare. Det är mycket reor nu, så bra köpläge -om du hittar rätt cykel, återigen!
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Som alltid får man mest cykel för pengarna i begagnadsegmentet. Börja med en tur till en riktig cykelhandlare, be att fähjälp med dina cykelmått. Han har en inställningsram där alla mått kan justeras rätt. Skaffa dig en kopia av dina cykelmått och lyssna på hans råd.
Cykel jagar du bäst bland cykelklubbarnas medlemmar, tänk på att en stålracer skall ha ögon för skärmar.
Hybriddäck är komfortablast att cykla på. Cykelkorgen stödjer man lätt mot en liten frampakethållare.
Skärmar behövs på en höst och vintercykel.
go tur
Cykel jagar du bäst bland cykelklubbarnas medlemmar, tänk på att en stålracer skall ha ögon för skärmar.
Hybriddäck är komfortablast att cykla på. Cykelkorgen stödjer man lätt mot en liten frampakethållare.
Skärmar behövs på en höst och vintercykel.
go tur
Hej,
Jag kollade in Skeppshultshojen lite snabbt: en klar nackdel är att den är tung, ca 18 kg om jag läst rätt. En slimmad hybrid väger in på 10-11 kg. Det är iofs inte en rättvis jämförelse, för skeppshultaren har "extra allt", men skärmar och en pakethållare väger inte 8 kg.
Om du tittar på tex denna så är den mer lämpad för träning/lopp. Man kan argumentera att en tung cykel ger extra träning, men det är roligare att cykla på en snabb cykel, och då är chansen större att man verkligen tränar. Hybridhojar ser jag därför som en bra kompromiss, även om man egentligen behöver två, eller helst tre olika cyklar
Det är min åsikt, men du vet själv bäst hur du kommer att använda hojen!
Tillägg: jag har ingen anknytning till TCM annat än att det ligger närmast där jag bor... vilket märke/modell som är mest pang för pengarna kan jag inte uttala mig om, men hybrider ligger ofta bra till.
Jag kollade in Skeppshultshojen lite snabbt: en klar nackdel är att den är tung, ca 18 kg om jag läst rätt. En slimmad hybrid väger in på 10-11 kg. Det är iofs inte en rättvis jämförelse, för skeppshultaren har "extra allt", men skärmar och en pakethållare väger inte 8 kg.
Om du tittar på tex denna så är den mer lämpad för träning/lopp. Man kan argumentera att en tung cykel ger extra träning, men det är roligare att cykla på en snabb cykel, och då är chansen större att man verkligen tränar. Hybridhojar ser jag därför som en bra kompromiss, även om man egentligen behöver två, eller helst tre olika cyklar
Det är min åsikt, men du vet själv bäst hur du kommer att använda hojen!
Tillägg: jag har ingen anknytning till TCM annat än att det ligger närmast där jag bor... vilket märke/modell som är mest pang för pengarna kan jag inte uttala mig om, men hybrider ligger ofta bra till.
Jag är väl medveten om att det är en smaksak, men bockstyre kan vara en idé... Det finns olika typer av bockstyre beroende på vilken cykling du ska göra. Vid tävlingar vill du kunna minska luftmotståndet och vid längre cyklingar vill du kunna ändra ditt handgrepp och på så sätt minska problem med händer etc.
Eftersom jag inte cyklar några längre sträckor på upprätta cyklar så har jag lite svårt att ge några råd här. Det finns en del om det här på forumet i alla fall.
För övrigt är begagnat rådet mycket bra. Jag pendlade hela våren på en 80-tals racer för 1000 kr som tog mig 150 mil, utan bekymmer! Har dock bytt ut den mot nått snabbare och bekvämare, men enbart på grund av min egna fåfänga...
Eftersom jag inte cyklar några längre sträckor på upprätta cyklar så har jag lite svårt att ge några råd här. Det finns en del om det här på forumet i alla fall.
För övrigt är begagnat rådet mycket bra. Jag pendlade hela våren på en 80-tals racer för 1000 kr som tog mig 150 mil, utan bekymmer! Har dock bytt ut den mot nått snabbare och bekvämare, men enbart på grund av min egna fåfänga...
Nu har jag provkört en Skeppshult och en Nishiki enligt ovan samt en Scott p 45. I tre olika affärer och ingen av dem hade någon testram som någon skrev ovan att jag skulle ställa in mina mått på. Dock verkade de alla kunniga och resonerade lika kring vilken cykel som verkar bäst för mig. Scotten kändes bäst. Dock är jag ingen vän av underhåll och eftersom Scott har väclar som ligger utanpå så velar jag lite. Har hört att de ska trilskas en del. I en Skeppshult är allt inne i navet. Priset kändes suveränt på Scott, 6990 med lås, pakethållare och långa skärmar. Styret var bekvämt på Scott, halvböjt och inte rakt.
Liknande trådar
- Svar
- 10
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 3
- Visningar
- 580
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg