Vad är detta för spillning?

Hej

Hittade denna hög utanför vår tomt. Vilket djur tillhör det? Passet på bilden är för att visa storleken. Det är en stor hög. Det finns mycket vildsvin i området, men vad jag sett så ser deras bajs inte alls ut såhär.

Bilagor

• IMG_8342.JPG
    IMG_8342.JPG
    4.3 MB · Visningar: 3,972

lsjonsson

Avstängd
Hej

Hittade denna hög utanför vår tomt. Vilket djur tillhör det? Passet på bilden är för att visa storleken. Det är en stor hög. Det finns mycket vildsvin i området, men vad jag sett så ser deras bajs inte alls ut såhär.

Är det majs el. bönor i högen?
Mest troligt vildsvin men samtidigt beror det på var du bor.

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
Jag har också hittat den typen av spillning i skogen och funderat på vad det kan vara utan någon efterforskning. Men för några dagar sedan hittade min granne samma spillning på sin altan. Jag har svårt att tänka mig att det är vildsvin eftersom vi bor i ett villa område i stan och vildsvin generellt är skygga av sig.

lsjonsson

Avstängd
Jag har också hittat den typen av spillning i skogen och funderat på vad det kan vara utan någon efterforskning. Men för några dagar sedan hittade min granne samma spillning på sin altan. Jag har svårt att tänka mig att det är vildsvin eftersom vi bor i ett villa område i stan och vildsvin generellt är skygga av sig.

Du vet aldrig vad som händer nattetid när du sover för då kan dom ta sig fram överallt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips