Vad är detta för spillning?
- Trådstartare Vivarium
- Start datum
Hej
Hittade denna hög utanför vår tomt. Vilket djur tillhör det? Passet på bilden är för att visa storleken. Det är en stor hög. Det finns mycket vildsvin i området, men vad jag sett så ser deras bajs inte alls ut såhär.
Är det majs el. bönor i högen?
Mest troligt vildsvin men samtidigt beror det på var du bor.
Det är rimligen kärnor?
Vildsvin gillar körsbär har jag hört. Och körsbär trillar ner på marken när de mognar. Men vad vet jag.
Har tyvärr inte haft tid att åka ut och träffa dem då jag har blivit fostermamma idag (se din tråd om spännande tider!). 🐿Ja visst trillar både körsbär o plommon ned när det är mogna o lite övermogna.
Hur går det med dina vildsvin ute på ön?
Ok!Har tyvärr inte haft tid att åka ut och träffa dem då jag har blivit fostermamma idag (se din tråd om spännande tider!). 🐿
Jag har också hittat den typen av spillning i skogen och funderat på vad det kan vara utan någon efterforskning. Men för några dagar sedan hittade min granne samma spillning på sin altan. Jag har svårt att tänka mig att det är vildsvin eftersom vi bor i ett villa område i stan och vildsvin generellt är skygga av sig.
Du vet aldrig vad som händer nattetid när du sover för då kan dom ta sig fram överallt.