utvecklingen av Bandit?

Vad händer med Rossignol Bandit?
Prövade ett par xxx i vintras (den vit/svart/grå modellen) Jag gillade den i puder men upplevde den som väldigt sladdrig i pist om man inte låg på skär (jämförelsen är mot ett par Monster 85
Om jag hajat det rätt så heter Bandit serien numera B3, B4. Läste också att det finns en speciell telis verision som heter T4 där man tagit bort någon uppstyvningsfiness på ovansidan för att spara vikt.

Någon som kör på B3 , B4 eller T4? o vill berätta mer?

/Martin
 
Om du tyckte att de gamla XXX va sladdriga kan du nog stryka Bandits ur önskelistan.
De nya modellerna följer trenden med mjukare skidor. Och telismodellen är nog ännu mjukare gissar jag.

Personligen håller jag krampakigt fast vid mina älskade G4or. Hårda i överkant, men jag gillar dom!
 
Banditerna är inga pistraketer direkt. Fatastiska utanför pisten, och helt ok i långsväng, men skall man ha ett par pistskidor bör man nog fundera på ngt annat. Finns bara ett ställe, Alpingaraget.

Johan
 
Scratch

Ska du köpa ett par Ross så ska det vara Scratch BC då kan du även jibba i parken och "backcountry jibba" samtidigt som du har de bästa pist egenskaperna av alla jibb skidor.
 
Re: Scratch

crilleus; sa:
Ska du köpa ett par Ross så ska det vara Scratch BC då kan du även jibba i parken och "backcountry jibba" samtidigt som du har de bästa pist egenskaperna av alla jibb skidor.

Jag är sugen på ett par sådana. Dom verkar väldigt trevliga, sen är dom snygga också.

Hur är dom som friåkningsskida och vad finns det för länkar där de är testade?

Hur lång är du och vad har du för längd på skidorna?
 
Lite åsikter...

3317; sa:
Om jag hajat det rätt så heter Bandit serien numera B3, B4. Läste också att det finns en speciell telis verision som heter T4 där man tagit bort någon uppstyvningsfiness på ovansidan för att spara vikt.

Någon som kör på B3 , B4 eller T4? o vill berätta mer?

/Martin

B4 är pro modellen och inte tillgänglig för vanliga dödliga den är 102 under foten och 196 lång.

T4 är motsvarigheten för B3.

Kolla också in nya Big Daddy utan platta och Pimp Daddy (Sugar Daddy i 193) Har säkert absolut inget kantfäste i pist men vem åker i pist? :)

http://www.atomicsnow.com

Annars finns Kneissl Tankers för 420 € på http://www.telemark-pyrenees.com
De har fint kantfäste i pist om man trycker lite. 125-93-116 är måtter och de är ganska styva. Inget för skogsåkning direkt.

Många (alla?) skidor är sladdriga om man inte ligger på skär, men det gör man ju.

Scratch BC är sladder. Hellre Seth Pistols 04/05.

Och bekymra dig inte om vikten för att du ska tura. Det är bara att bygga muskler.
 
Tack för tips!

ja... vem vet med skidor innan man testat.

visst ska man åka på skär hela tiden...

vintern börjar närma sig så man får väl se vad det blir för några..
Dom ska i alla fall vara feta, inga jibbers o ja.. ska väl gå att ta sig ner i pisten. Jag tyckte B3 var ok så vi får se!

Mvh

Martin
 
Fett

mobydick.ski.jpg


Fett? Ja, 143 - 101 - ?? är ganska fett.
Snygga? Japp
Dyra? 419 USD plus frakt: 30 USD plus Svensk skatt ~1500 SEK.
Bra att impa med i liftkön? You bet! Jag har ett par vanliga Bobtails, alla prylnördstelemarkare(såna med röda pjäxor och jättebreda skidor) frågar 1000 frågor, tänk då vad dessa fetinga ska impa!

http://www.scottybob.com
 
B1 är kanon!

Hej. Jag vill bara säga att fjolårets B1 är en mycket skoj telisskida. Kvick som attan i pisten och flyter ganska bra utanför dito. Man får vara en aning vaksam och distinkt men å andra sidan har man en skida som mer än väl lämpar sig för kvick åknig.

B1 Kan alltså varmt rekommenderas som telisar!

Hoj/Rike
 
Hej!
Jag körde på B3:an förra säsongen och är urnöjd!
Har G3 T/9 binding och scarpa T2, är en ganska liten tjej så jag gissar att stora starka och tunga karlar tycker den är för mjuk. Min killkompis som är starkare än mig men inte mycket tyngre (jag väger 55-60 kg) gillade skidorna också.
Jag kör på 168 cm, han 188 cm.
De funkar fint i pisten, stora svängar javisst men inte omöjliga att få upp på kant. Men visst är det puderlagg!
Förra säsongen körde jag 85% knädjupt puder så kanske hade jag varit lite mindre nöjd med skidorna om det varit isig pist hela säsongen...
Tura går alldeles utmärkt, som någon sa: extra träning! Men inte så otroligt tunga ändå.

Lycka till med skidköp, vi syns i pudret!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.