Utrustning

Jag blev lite nyfiken, hur skiljer sig Stetind och Skarvet..? Vilken är rymligast?

...är intresserad av Skarvet men har aldrig kunnat testa...

Häls,

//Johan

Skarvet känns klart rymligare på bredden än Stetind. Sportsnett i Norge menade också att det skiljer ungefär en halv storlek till Skarvets fördel om man jämför tex två 45:eek:r. Jag tycker att jag har ungefär normalbreda fötter men ändå blir Stetind på tok för smal för mig. Detta problem har jag inte med Skarvet.

Hälsningar
//Björn

Jag har också problem med att hitta en vattentät Rottefella BC sko som passar bra. Crispi Stetlid är för smal. Alpina 1600 har jag kört med ett tag men hälgreppet är för dåligt så de måste bytas ut...
Tipps?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips