Utökning av Treparksmötet

Hej
Vi planerar för Treparksmötet i sommar, och resan är ju trots allt rätt lång så jag funderar på lämplig utökning av turen.
Två familjer med vuxna barn, skaplig fjällvana och tältbaserade.
Kanske en eller två nätter till utöver de "rekomendrade" eller hur man ska uttrycka sig.
Lite sugen på mer Sarek än vad leden erbjuder, men det är ju en rätt "smal" del av Sarek som ansluter till själva mötespunkten mellan parkerna.
Vad säger ni som varit i området, finns det nån lämplig utökning?

//Per

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Hej
Vi planerar för Treparksmötet i sommar, och resan är ju trots allt rätt lång så jag funderar på lämplig utökning av turen.
Två familjer med vuxna barn, skaplig fjällvana och tältbaserade.
Kanske en eller två nätter till utöver de "rekomendrade" eller hur man ska uttrycka sig.
Lite sugen på mer Sarek än vad leden erbjuder, men det är ju en rätt "smal" del av Sarek som ansluter till själva mötespunkten mellan parkerna.
Vad säger ni som varit i området, finns det nån lämplig utökning?

//Per
Att gå in över tröskeln vid Niják och in i Ruohtesvágge är väl typ 15 km enkel väg (och en del uppförsbacke), men det ger en smak av en helt annan fjällupplevelse.

Ta flygtaxin och börja eller sluta i Staloluoktka och gå Padjelantaleden. Annars Routhesvagge och vidare genom Sarek men det skulle jag inte forcera utan räkna med en vecka (vilket jag alltid gör just eftersom det tillkommer två resdagar. )

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.