US vs Euro GPS

En bekant åker till New York strax och jag funderar på att passa på att skaffa en ny GPS då min gamla etrex drunknade (må den vila i frid).

När jag skulle uppgradera min gamla etrex (den simpla) så fanns då en uppdatering till euro versionen och en till US versionen. Den simpla etrex har inte stöd för kartor, så vad var det för skillnad?

Nu funderar jag på en Geko 201. Vad jag kan se så finns det inget euro eller us version på den, utan det är exakt likadan, oavsett om den är köpt i us eller europa. Stämmer det?

Geko är likadan, oavsett var den kommer ifrån.

Gul eTrex är av en enklare modell, om den köps i USA. Då har den mindre minne, så den kan inte hålla reda på olika språk.
Varianter som säljs i Europa klarar att ladda in flera språk.

Anders

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips