undrar om kamera objektiv

Hej har tänkt mig att köpa en digitalkamera.
Är det någon som vet om minolta dynax 4 objektiv af75-300 och ett 28-80 passar på en digital canon EOS350D Eller vet någon om dessa objektiv passar på något annat kamerahus förutom minolta.

Tack på förhand BM

The_filth; sa:
Hej har tänkt mig att köpa en digitalkamera.
Är det någon som vet om minolta dynax 4 objektiv af75-300 och ett 28-80 passar på en digital canon EOS350D Eller vet någon om dessa objektiv passar på något annat kamerahus förutom minolta.

Tack på förhand BM

Nej dom passar inte till Canon. Minoltas bajonettfattning har dock numera efter Minoltas nedläggning av kameratillverkningen, tagits över av Sony.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Om du går i systemkameratankar kan jag bara rekommendera Nikon D50 som instegsmodell - verkligen billig, lättanvänd och pedagogisk (till skillnad från Canon), samt ergonomisk. Om du tror att bilderna blir sämre pga 6 Megapixlar gentemot 8 Mp, så behöver du inte oroa dig. Jag har en Nikon D2H med 4.1Mp och jag har lyckats få ut mer detaljer ur bilderna än min kompis och hans Canon 350D!

avslutad210712

Gäst
Eller varför inte

en Sony DSLR-A100 om du redan har Minolta-objektiv. Har själv en KM Dynax 5D som jag är väldigt nöjd med. nackdelen med Sony är väl att den är lite saftigt prissatt just nu eftersom den är helt ny på marknaden. Eller ny och ny på marknaden den finns knappast för leverans förrän i augusti så den finns inte ens på marknaden ännu. Kan man vänta ett halvår efter introduktionen så lär den vara minst en tusing billigare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips