undrar om kamera objektiv

Hej har tänkt mig att köpa en digitalkamera.
Är det någon som vet om minolta dynax 4 objektiv af75-300 och ett 28-80 passar på en digital canon EOS350D Eller vet någon om dessa objektiv passar på något annat kamerahus förutom minolta.

Tack på förhand BM

The_filth; sa:
Hej har tänkt mig att köpa en digitalkamera.
Är det någon som vet om minolta dynax 4 objektiv af75-300 och ett 28-80 passar på en digital canon EOS350D Eller vet någon om dessa objektiv passar på något annat kamerahus förutom minolta.

Tack på förhand BM

Nej dom passar inte till Canon. Minoltas bajonettfattning har dock numera efter Minoltas nedläggning av kameratillverkningen, tagits över av Sony.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om du går i systemkameratankar kan jag bara rekommendera Nikon D50 som instegsmodell - verkligen billig, lättanvänd och pedagogisk (till skillnad från Canon), samt ergonomisk. Om du tror att bilderna blir sämre pga 6 Megapixlar gentemot 8 Mp, så behöver du inte oroa dig. Jag har en Nikon D2H med 4.1Mp och jag har lyckats få ut mer detaljer ur bilderna än min kompis och hans Canon 350D!

avslutad210712

Gäst
Eller varför inte

en Sony DSLR-A100 om du redan har Minolta-objektiv. Har själv en KM Dynax 5D som jag är väldigt nöjd med. nackdelen med Sony är väl att den är lite saftigt prissatt just nu eftersom den är helt ny på marknaden. Eller ny och ny på marknaden den finns knappast för leverans förrän i augusti så den finns inte ens på marknaden ännu. Kan man vänta ett halvår efter introduktionen så lär den vara minst en tusing billigare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips