Underställ i siden/ull kombination?

Vill dra mig till minnes att jag har läst i TURIST om ett underställ i en kobination av siden och ull. Självklart hittar jag inte den annonsen/artiklen nu. Är det nån är på sidan som har läst/hört om nått nått liknande?

Tack på förhand!

Fredrik

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Mitt underbara ull/silkeunderställ är inköpt i den helt vanliga svenssonbutiken Twilfit. Men jag misstänker att de kanske inte har herrstorlekar...

Janus?

Förra året såg jag att märket Janus hade ull/siden kalsonger och undertröjor. Det fanns i både herr och dam strorlekar. Har inte sett hur det ser ut i år (än så länge) men har du tur så finns det fortfarande kvar!

Kolla Houdini, finns hos Addnature. Däremot är 100% merinoull varmare men det beror på vad man ska ha understället till.

Även norska Nöstebarn har kläder i ull/silke.
http://nostebarn.se/vuxen.html

Har använt deras barnkläder mycket och de är suveräna! Dock ej superwashbehandlade, men vi har tvättat i maskin på ullprogram med flytande ulltvättmedel och det har gått utan problem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips