Underställ i siden/ull kombination?

Vill dra mig till minnes att jag har läst i TURIST om ett underställ i en kobination av siden och ull. Självklart hittar jag inte den annonsen/artiklen nu. Är det nån är på sidan som har läst/hört om nått nått liknande?

Tack på förhand!

Fredrik

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Mitt underbara ull/silkeunderställ är inköpt i den helt vanliga svenssonbutiken Twilfit. Men jag misstänker att de kanske inte har herrstorlekar...

Janus?

Förra året såg jag att märket Janus hade ull/siden kalsonger och undertröjor. Det fanns i både herr och dam strorlekar. Har inte sett hur det ser ut i år (än så länge) men har du tur så finns det fortfarande kvar!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

70617

Avslutat
Kolla Houdini, finns hos Addnature. Däremot är 100% merinoull varmare men det beror på vad man ska ha understället till.

Även norska Nöstebarn har kläder i ull/silke.
http://nostebarn.se/vuxen.html

Har använt deras barnkläder mycket och de är suveräna! Dock ej superwashbehandlade, men vi har tvättat i maskin på ullprogram med flytande ulltvättmedel och det har gått utan problem.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.