Under brallorna??

Serviceförrådet

Jag utgår från att han med förkortningen SFD avser Serviceförrådet.
För de som inte gjort lumpen så är det det förrådet man går till för att hämta/lämna/byta allehanda persedlar.

Re: Serviceförrådet

haskell; sa:
För de som inte gjort lumpen så är det det förrådet man går till för att hämta/lämna/byta allehanda persedlar.

Däremot är det inte helt självklart att det är serviceförrådet som SÄLJER grejor även om värnpliktiga byter sin smutstvätt där. Befälbutiken kan vara åtskild men min erfarenhet från ett antal olika regementen säger att oftast ligger de i nära anslutning till varandra.
Alltså snacka med någon värnpliktig/reservofficer/yrkesofficer du känner och kolla om de kan handla åt dig.

/Patrik, reservofficer

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Re: Re: Serviceförrådet

tango; sa:
haskell; sa:

Däremot är det inte helt självklart att det är serviceförrådet som SÄLJER grejor även om värnpliktiga byter sin smutstvätt där. Befälbutiken kan vara åtskild men min erfarenhet från ett antal olika regementen säger att oftast ligger de i nära anslutning till varandra.
Alltså snacka med någon värnpliktig/reservofficer/yrkesofficer du känner och kolla om de kan handla åt dig.
/Patrik, reservofficer

Sedan finns ju alltid ÖverskottsBolaget.

Kanske inte det största sortimentet av försvarets material men det kan ju vara med ett besök...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips