Under brallorna??

Det är ju lite offseason men jag tänkte ändå höra med församlingen.
Men risk att låta som fulagubben i yrrol, vad har vi/ni på er under vandringsbyxorna.

Bomull, syntet eller comando??

I den eviga kampen mot infanterield ute på vidderna har jag hittills använt kalsonger från H/H i med ett "plast" membran som täcker gylf mot ev. nedkylning.
Materialet är i stort samma som deras långkalsonger..

Är ganska nöjd med deras produkt men de har en tendens till att bli lite för varma under sommarvandringar.

Så har ni några andra tipps??
 
Cykelbyxor

Har tidigare postat ett inlägg här p.g.a. problem med infanterield, fick ett väldigt bra tips - cykelbyxor.

Om man redan fått infanterield som man snabbt vill bli av med kan man köpa Försvarets hudsalva/lypsyl på Apoteket. Denna kan man tugga för att sedan smeta in de utsatta områdena med.

Smakar riktigt äckligt, men funkar riktigt bra.
Håller ca. ett dygn/ insmetning.

/
www.isae.us (Wisaeus... :) )
 
En otrevlig manlig âkomma:

nämligen skavsâr i ljumskarna, oftast orsakad av friktionen mellan desamma och pungen. kanske apoteket har nàgot botemedel? Nâgon slags salva med cortison eller sà?

Mvh /Mats
 
Re: Eeeh

fiskbulle666; sa:
vad är infanterield?
conf.gif

jag jobbar på apoteket kan va kul att veta vad försvarets kan användas till =D

Infanterield är det skavsår som uppstår i grenen och/eller högt upp på låret.
Anledningen kan vara att underkläderna inte sitter bra, när jag sedan börjar svettas och underkläderna blir fuktiga så skaver de mot då bland annat mot innerlåret.
Blir ofta ett rött skvansår som har en tendes att svida nått förb..

Jag brukar lösa det med att dra ner gylfen och ventilera samt, jag tror det heter "barnpuder" alt "fotpuder"??
De finns att köpa i de flesta välsorterade daglivaruaffärer.

Min tanke var mest att hör på olika underkläder som kan funka. Har för mig att haglöfs hade en "vandrings"kalsong som skulle funka bra..
 
Jag är så otroligt tråkig att jag inte har valt något tufft hightech kalsongmärke.. Jag använder mig av försvarets långa kortkalsonger(hur lät inte det) samt massor av barnpuder, använder även barnpudret under armarna när vädret eller tempot kräver det..
 
FJS90/91; sa:
Jag är så otroligt tråkig att jag inte har valt något tufft hightech kalsongmärke.. Jag använder mig av försvarets långa kortkalsonger(hur lät inte det) samt massor av barnpuder, använder även barnpudret under armarna när vädret eller tempot kräver det..

Vilken variant är det??
När jag var uppe i tränglådan i de norrlänska skogarna hade vi en variant av kortkalsongen den vita boxertypen i bommull´.
Tycket den var rätt kass, den tappa sin elastisitet fort vilket gav mig skavsår.
Sen fanns det ju den vita långkalsongen, men det låter varmt på sommaren..
 
bash; sa:
Vilken variant är det??
När jag var uppe i tränglådan i de norrlänska skogarna hade vi en variant av kortkalsongen den vita boxertypen i bommull´.
Tycket den var rätt kass, den tappa sin elastisitet fort vilket gav mig skavsår.
Sen fanns det ju den vita långkalsongen, men det låter varmt på sommaren..

Det är just det som är problemet med kungens kallingar, dom förlorar formen för snabbt.. Men jag har valt dessa ändå för mer "stretchiga" kallingar klämmer p*ngen på ett otäckt sätt tycker jag. Jag hade med glädje bytt dessa kalsonger om jag hittat en sort som var trevligare, det blir rätt mycke barnpuder.. Jag vill ha bomull runt packetet och strech runt benen, både löst och tajt så att säga!
 
Cykelbyxor...

med CoolMax funkade hur bra som helst när jag "promenderade", vanligtvis med en j*vla massa packning och nån järngrej som hette AK5, i Lumpen.

Använde Pevaryl också, och trots att det är ett puder för fötterna så funkade det hur bra som helst!
597575s.jpg


/Anders B
 
Re: Cykelbyxor...

brook; sa:
med CoolMax funkade hur bra som helst när jag "promenderade", vanligtvis med en j*vla massa packning och nån järngrej som hette AK5, i Lumpen.

Använde Pevaryl också, och trots att det är ett puder för fötterna så funkade det hur bra som helst!

/Anders B

Nu har vi bytt den j*vla järngrejen mot en kolfibermojäng på ca. 9 fot :)

.
[Ändrat av FJS90/91 2002-12-13 kl 14:04]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Jacka under ryggsäck: olika mtrl fram och bak? Kläder 19
Gråbuse Elektrisk värmekälla/värmeslingor under jackan? Kläder 6
Hoogs Nybörjarfråga: skaljacka på fjällvandring under sommartid Kläder 9
camoscio Skor som pajar under turen. Kläder 17
Tobias.H Hur ser ert klädsystem ut för fjällen under sommaren? Kläder 32
Viktorious Ont under fötterna - hjälp Kläder 10
Lakritsglass Vad ha under lättfodrad jacka? Kläder 6
frida_n Dunbyxor/ mellanlager under skalbyxor Kläder 8
Jackiie Kränger trycker på under plösen Kläder 16
kälkåkarn Ha under skalbyxor när det är kallt Kläder 6
crapcrab Är den här tröjan att rekommendera för skidåkning under en skaljacka? Kläder 8
StefanM- 3e lager under skaljackan? Kläder 9
jasainc Tunn dunjacka under skaljackan? Kläder 3
Narcoleptic Greppvalla under klängorna? Kläder 11
sverigeturist Underställ inaturmaterial Kläder 11
justsafe Vad har ni under kilten? Kläder 17
avaris Vad ska man ha under softshell? Kläder 29
pettersson.e Tröja som tål vind att ha under stads/finjacka? Kläder 5
DonnieD Nytt underställ, Under Armour? Kläder 31
magus Skaljacka under 3000? Tips välkomnas :-)! Kläder 16
Scout^ Vad brukar ni ha på er under skalbyxan? Kläder 12
Martin Fjäderlätt Kängor under kilot? Kläder 29
thjartstrom Under 'skal'et?! Kläder 14
highlandpark varm jacka för Stockholmsvinter för under 2000:- ? Kläder 33
thorburn Blixtlås under ärmarna?! Kläder 32
mejsel Tips på cykelklädsel under vintern Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.