• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

UCPA Resor sommaren 2009!

Har varit på sommarresor med UCPA tre gånger nu och måste säga att jag blir mer nöjd för varje gång. Roliga aktiviteter, härliga människor kan det bli bättre :).

hej! tänkte bara höra hur du tagit dig till de olika centrana? Tänkte boka en resa till Verdon och antar att man flyger till Nice men hur tar man sig vidare sen? Tåg verkar ju kosta mer än själva flygbiljetten....
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Dags att boka semester, men saknar resesällskap verkar det som. UCPA verkar ju vara ett bra alternativ. Vilka resor rekommenderar ni? Brukar det fungera bra att komma ensam? Eller är det någon som har lust att haka på? (ska ta en funderare på katamaranresan två inlägg upp)
 
hej! tänkte bara höra hur du tagit dig till de olika centrana? Tänkte boka en resa till Verdon och antar att man flyger till Nice men hur tar man sig vidare sen? Tåg verkar ju kosta mer än själva flygbiljetten....

Jag har också funderat på det och har hittat några relativt billiga busslinjer (ca €80) från Geneve till Chamonix tur och retur (jag ska egentligen till grannbyn Argentiere). Men har också funderat på ett interrail-kort som verkar gå på ett ut eller till och med billigare än flyg+buss. Med andra ord: Jag har inte något riktigt bra svar på din fråga. :)
 
Resa med ucpa.

Efter en veckas skidåkning i vintras är jag nu helt fast i ucpa-träsket och kollar nu på nästa resa. Jag är sugen på att åka nu i sommar! Då jag är student jobbar jag nästan hela sommaren, är än så länge ledig vecka 28. Så antingen tänkte jag åka då eller så tänkte jag åka i slutet på augusti/början på september.

Jag är mest intresserad av klättring, golf/vågsurf, segling... men alla deras resor låter ju lockande!! Någon som har samma tankar som mig när det gäller resperiod?

/Malin
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Geneve - Chamonix

Jag har också funderat på det och har hittat några relativt billiga busslinjer (ca €80) från Geneve till Chamonix tur och retur (jag ska egentligen till grannbyn Argentiere). Men har också funderat på ett interrail-kort som verkar gå på ett ut eller till och med billigare än flyg+buss. Med andra ord: Jag har inte något riktigt bra svar på din fråga. :)

Hej!
Vad är det för busslinje du har hittat för €80? De enda jag hittade var SAT bussarna.. men de var nog dyrare...
Åker med Ucpa till Chamonix v 32, men har inte kollat upp så noga resan mellan Geneve och Chamonix. Är det förresten nån mer här som ska åka samma vecka?

/
 
Hej!
Vad är det för busslinje du har hittat för €80? De enda jag hittade var SAT bussarna.. men de var nog dyrare...
Åker med Ucpa till Chamonix v 32, men har inte kollat upp så noga resan mellan Geneve och Chamonix. Är det förresten nån mer här som ska åka samma vecka?

/

Det var mychamonixshuttles.com som jag kollade på. Men nu har jag har hittat dessa, som tar ca €50 tur och retur:

http://www.alpybus.com/ som verkar sådär bra, många som klagar på nätet, men ungefär lika många som haft bra resor.
http://cham-van.com/ som jag inte hittar mycket om, varken bu eller bä.
http://www.mountaindropoffs.com/ , samma här, hittar inte mycket, bara någon som generellt tycker dom är okej.
 
Argentiere v 32

Hej!

Jag funderar på att åka på multisportresan till Argentiere v 31 eller 32 alt. nybörjarresan i klippklättring, verkar vara fler som funderar på att ta sig till samma område.... Hittar inga speciellt billiga flygresor, men kanske att buss eller tåg är ett alternativ! Någon annan som tänkte haka på samma resa som jag? Hade varit skoj med resesällskap!
 
Senast ändrad:
Niklas: Ja så bra! Har du bokat vecka 31? Jag har inte bokat ännu, vill ha lite koll på resor innan.... Men är helt klart inne på multisport i Argentiere vecka 31! Har du några tankar på hur du ska ta dig dit? Jag är rätt öppen för det mesta så länge det inte blir alltför dyrt....
 
Japp! Vecka 31 är bokad med alpinism för mig!

Lutar åt tåg, ett interrailkort 5 resdagar inom 10 dagar, det gäller t.o.r. hela vägen till Chamonix för £225 och resan i Sverige ligger på halva priset. Det sköna med det är att man slipper allt stressande på flygplatser och transferbuss i Geneve, har inte heller hittat något bra flyg som anländer bra i tid till incheckningen...
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.