Typ ITAB - fast för barn?

Hej,
Har den kloka läsarkretsen tips på bra och prisvärda kläder för barn. Eftersom jag nämner ITAB så förstår ni att det inte är trendig design som är det viktigaste.
Mvh, Patrik
PS Nej jag har inte letat igenom gamla foruminlägg. Ber om ursäkt för att jag är lite slö...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tänkte också tipsa om Stormberg som mina barn använt vid fjällvandringar. Det är xxls egna "lågbudgetmärke" och säljs i princip konstant med 50% rea (vilket nog närmast är ett försäljningsargument än "riktig" rea) vid deras varuhus. Kvalite/prisnivå skulle jag säga är bra då de fungerat helt ok på våra familjevandringar.

decathlon och xxl

Decathlon.se och xxl.se har ganska bra sortiment för barn.

Decathlon är billigast.
Hittar alltid något att köpa när jag besöker butiken. Kvalitetsmässigt är de likvärdiga som andra märken.

Lycka till.

Utomlands finns ett helt annat barnutbud då marknaderna är större, globetrotter.de, Regatta.com hittade vi en del hos när det var dags. Franska och Italienska fritidshus har massvis, joanna kan säkert tipsa om Östeuropeiska firmor.

(...) joanna kan säkert tipsa om Östeuropeiska firmor.
Svårt - jag brukade visst passa på och handla lite basplagg till barnen när vi ändå hade vägarna förbi, men det var väldigt länge sen och mest "noname"-grejer, typ fina ullstrumpor.
Ull- och dunplagg är ofta bra kvalitet och prisvärt att köpa i Polen, välgjorda läderskor i Polen och Tjeckien.
Tjeckiska Hannah och polska 4F brukar ha gott rykte, dock inget jag testat på mina egna barn.
Polska Hanzel gör fina vandrarskor från storlek 36, plus några speciella barnmodeller. Tjeckiska Saltic gör väldigt fina skor från storlek 3 (UK).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips