Tvåmanskajak får åar

Hejsan, ny på forumet!

Letar efter en kajak (hällst en som man kan sitta 2 i) som man kan paddla i åar och älvar. Tänker att det kanske är roligare än kanot??

Finns det någon bra kanot för åar?

MVH Henrik

En Topolino Duo kanske? ;)

aj_duo.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ny fråga

Hej!

Jag har under uppväxten paddlat canadensare av okänt märke och sedan hyrt kajak när jag blivit aningen torrare bakom öronen.

Nu funderar jag på att köpa något flytetyg.
Jag vill ha någonting som funkar såväl i åar som skärgård.

Jag behöver ha ett ganska stort packutrymme och jag skall kunna hantera den själv likväl som ha möjlighet att paddla med min sambo.
Jag är då spontant inne på canadensare, tanken är att använda mig av en kajakpaddel när jag paddlar själv och sitta på den främre sittplatsen men paddla "baklänges"? Skulle detta fungera?
Min andra tanke är att köpa en dubbelkajak, men hur fungerar det att paddla en sådan själv?
Dessvärre har jag nog inte råd med två stycken enmanskajaer...

Tips och trix? Förslag på märken?
MVH
Henrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips