tvätta exped synmat

Hej.

som rubriken lyder så behöver jag tvätta av en av våra exped synmats.
I jakten på vikt och volym valde jag bort sovpåsen under sju veckors cykelsemster. Det skulle jag inte gjort, men nu är det gjort. Det har blivit lite feta ytor på undelagets ena sida och den luktar lite unket...

är det någon som har några tvättråd att bidra med?

Borsta av den för hand med ett tvålbaserat medel och ljummet vatten kanske?

Erfarenheter?

Tacksam för svar.

/hannes

Diskmedel och handvarmt vatten funkar bättre på organiskt fett. Avfettning funkar kanon......
KISS och våga tänk lateralt.......

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag skulle köra med schampo eller såplösning, varmt vatten och en mjuk svamp i duschen. Jag letade läckor med såplösning och svamp på mitt Downmat och det blev då inga konstigheter av det.

Kiss?

vad betyder det.

och tack för svaren. jag skall sätta igång nu.

hade du det uppblåst eller... antagligen om du letade hål.

hur borde det torka... vad tycker ni ingengörer?

/h

Har tvättat luftmadrasser och mina underlag flera gånger, skölj och torka av med trasa och luft uppblåst tills det är torrt, över natt.
Keep It Simpel Stupid!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips