Två versioner av MapSource på samma dator

Av en ren tillfällighet upptäckte jag att jag hade två versioner av MapSource installerade på min dator och dom fungerade båda två. Inte så dumt efter all diskussion om den nya 6.14 versionen och hur den förvanskar kartan.

Hur har detta gått till? Jag tror att det beror på att jag satt in min gamla C:\ disk som D:\ enhet i min nya dator jag köpte i våras. Därefter har jag gjort en ny installation av MapSource på min nya C:\ disk och den gamla låg kvar på nuvarande D:\ disken.

Riktigt bra för min del, men kanske lite bökigt om man vill göra om bedriften!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Dum fråga..men, hur ser det ut när/om ni fäster Mapsource på Startmenyn? Dvs, dyker det upp 2st olika Mapsource ikoner eller 2st identiska?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips