Turskidor

Vad trött jag blir,är sugen på att köpa ett par nya breda fina turskidor gärna vallningsfria,men måste alla kosta runt 3000 +binding!Ett par vanliga laggar för spår kan du ju få för ca:1500 med bining och pjäxa.
Nä får nog slita på mina korta mycket förmjuka ett tag till tyvärr

Vad trött jag blir,är sugen på att köpa ett par nya breda fina turskidor gärna vallningsfria,men måste alla kosta runt 3000 +binding!Ett par vanliga laggar för spår kan du ju få för ca:1500 med bining och pjäxa.

håller mycket med om att turskidor ska inte behöva kosta 3000 kr ju. men som vanligt är det märket som säljer ju mest inte produkten som sådan.
själv var jag också väldigt sugen på turskidor men när jag såg priset så gick jag tillbaka till vita blixen än att lägga ner den summa på dom turskidor jag såg.
nog är det väldigt knasigt att par turskidor ska behöva kosta så mycket ju.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nja egentligen kostar fabrikstillverkade prylar inte så mycket, men staten och profiten, i flera led skall ha sitt och 3 lax kostar både kängor, skidor, jackor och säckar....det går det att ta ut och fortfarande sälja.

Har du kollat på Blocket? Många köper ju utrustning för den där vinterturen och inser några år senare att skidorna bara tar plats i förrådet.

Behåll och använd de skidor du redan har! de funkar! Vill du inte anstränga ekonomin, varför inte köpa ett par av försvarets "vita blixten" inklusive stavar för 200:-. Visserligen inte vallningsfritt, men det är ju nästan gratis!
Går du på tur ofta och vill absolut ha vallningsfritt, kolla på tex: http://www.blocket.se/

Lycka till!

Då har du inte kollat så noga. Det finns flera modeller från t ex Madshus, Rossignol och Atomic för under tusenlappen. Kolla t ex northstar.se eller skifix.com (vet inte vad skifix har på hemsidan men vet att de har rätt mycket i butiken).

tackar för det,det låter mycket bättre,ska ringa och prata med dom på mån.det ända är att köpa skidor på nätet är ju att kolla spannet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips