• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Turkompis

Det är såååå roligt att vara ute på tur på vintern, åka skidor och bo i tält. Tyvär känner jag ingen som förstår sig på mina böjelser. Det börjar kännas lite ensamt där ute, har du samma intressen? Hör gärna av dig, tjej som kille, jag bor nära Åre.
 
Förstår dig!

Hej!
Jag förstår din böjelse! Min pappa bor i Sikås, norr om östersund så jag har spenderat många turer på fjället, både vintertid och sommar, mest det senare, men jag är absolut sugen på att pröva vintertid mer.Tyvärr har jag en omgivning som inte riktigt förstår sig på mina intressen heller. Min pojkvän är inte direkt den aktiva typen och vill knappt följa med på promenader hemma, fjällturer planerar vi att genomföra, men mitt intresse är säkert 100gånger större än hans.Det är synd att det ska vara så svårt att finna likasinnade!Nu ska jag börja klättra och det har jag velat göra i flera år men hindrats lite av att jag måste komma igång på egen hand eftersom jag inte känner någon som vill börja med mig! Vojne, vojne!Men du, om jag är uppe i jämtlandstrakten kan vi ju kanske sammanstråla och uppleva fjällen med all dess skönhet och gräma oss gemensamt över att ingen riktigt förstår charmen med att frysa i tältet för att sedan ge sig iväg på dagens strapatser!
Mvh
Maja
 
kran99; sa:
Det är såååå roligt att vara ute på tur på vintern, åka skidor och bo i tält. Tyvär känner jag ingen som förstår sig på mina böjelser. Det börjar kännas lite ensamt där ute, har du samma intressen? Hör gärna av dig, tjej som kille, jag bor nära Åre.
Jösses! Är det så illa ställt i de trakterna? :(
Jag som tycker det är bedrövligt när folk här i Göteborg inte vill ge sig ut på vintertur får kanske tänka om...
Om tiden passar så är jag inte särskilt svårövertalad. En del helger framöver är i.o.f.s. inbokade för skidåkning och annat men vintern är ju inte över än...
I någon mening så har den väl knappt kommit... ;-/
 
Sportstuga i Undersåker

kran99; sa:
Det är såååå roligt att vara ute på tur på vintern, åka skidor och bo i tält. Tyvär känner jag ingen som förstår sig på mina böjelser. Det börjar kännas lite ensamt där ute, har du samma intressen? Hör gärna av dig, tjej som kille, jag bor nära Åre.

Kan bara hålla med om vinterturens trevlighet och även svårigheten att hitta folk med samma läggning. Som tur var har jag åtminstone en gammal vinterkumpan som för det mesta kan tänka sig att hänga på, men det är ju aldrig fel att lära känna fler människor med samma intresse. Av någon anleding finns det ju även bland passionerade friluftsmänniskor en mystisk uppfattning om att tält på vintern skulle vara en omöjlighet.

Nu bor jag förvisso nere i Trollhättan, men eftersom farsan kommer ifrån Undersåker (ligger en mil från Åre) har vi i familjen en sportstuga där uppe som jag besöker så ofta som jag kan på vintern. Nästa gång jag åker norrut blir nästa helg för lite sportlovs-skidåkning.

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mullemia Turkompis i Trestadområdet Träffar 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.