Turförslag v34-35?

Hej!

Hemma efter första arbetsdagen efter min 3 veckorssemester och känner redan behovet av att planera kommande semester som jag hitintills har lämnat öppet.

Tidigare erfarenheter:
Kebneområdet 2010
Jutenheimen 2011
Sylarna 2012
Börjefjell (Ensam med hund 9 dygn) 2013
Femundsmarka 2013

Sarek går tyvärr bort då de inte tillåter fiske eller hund. Har en önskan att kunna leva på fisket, träffa begränsat med andra vandrare och inom Sverige eller Norge. Gärna (men inte avgörande) inom 70 från Uppsala.

Tacksam för alla tips jag kan få

Hej Per, ser att du inte fått något förslag ännu. Det kan bero på att möjligheterna är oändligt många!

Jag tycker du ska pröva Arjeplogfjällen. Tåg till Jörn, buss till fjällen längs Silvervägen (mot Bodö). Här finns fint fiske och du kommer inte att störas av folk. Kolla fjällkartan och vilka leder som finns och ta hjälp av turistbyrån i Arjeplog för fiskeplaneringen.

Lycka till önskar Pelle

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips