True North Trek 4

Hej

Jag skall ut och vandra tillsammans med mina två vänner i Padjelanta mellan 20-29 augusti.
Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av tältet True North Trek 4?

Med vänliga hälsningar
Erik Claeson

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har ingen info angående True North, men även jag är intresserad av detta ämne.

Jag vill låna tråden lite och fråga om en annan produkt, hoppas det är okej!

Jag ska ut i fjällen en vecka i sommar och försöker komma undan så billigt som möjligt första turen och jag hittade en sovsäck med comfort temp på -5 för bara 399! Tror ni att det går att lita på detta eller kommer jag att få kalla sömnlösa nätter med den?
http://www.xxl.se/vildmarksliv/sovsackar-underlag/sovsackar/langaasen-sovsack-1063514

kolla måtten

Köpte ett just ett sådant tält (True North Trek 4) förra året men kom aldrig så långt att jag sov i det. Anledningen var att när jag kom hem och satte upp det så stämde inte måtten i innertältet. Det var inte 210x240 utan snarare 190x220 vilket blev för litet för mig. Butiken som jag köpte det av Beli sport tog tillbaka det utan knyssel och när de kollade detta hos tillverkaren visade det sig att de också hade missat detta. Men det lilla jag såg av det så var det Ok för den pengen. Duken är troligen inte så vindtålig som ett dyrare tält (inte så elastisk) men bra bågar och markpinnar vad jag minns.

Micke

Köpte ett just ett sådant tält (True North Trek 4) förra året men kom aldrig så långt att jag sov i det. Anledningen var att när jag kom hem och satte upp det så stämde inte måtten i innertältet. Det var inte 210x240 utan snarare 190x220 vilket blev för litet för mig. Butiken som jag köpte det av Beli sport tog tillbaka det utan knyssel och när de kollade detta hos tillverkaren visade det sig att de också hade missat detta. Men det lilla jag såg av det så var det Ok för den pengen. Duken är troligen inte så vindtålig som ett dyrare tält (inte så elastisk) men bra bågar och markpinnar vad jag minns.

Micke

Hej,

Jag tycker att bilden visar hur stora måtten på yttertältet är, så fel vet jag inte om man kan kalla det. Möjligen lätt att missa ;) Jag letade efter hur stort måttet på innertältet är, så tack Micke det var ju vara helt ok för mig med 190x220cm. Det verkar ju också rimligt med 5-10 cm runt om innertältet för att få lite luft mellan dukarna.
trek4-500x500.jpg

//Simon

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips