Trivium S9-erfarenheter?

Använder en gammal, rejält sliten och repad vinge som jag köpte till kompispris - suveränt bra köp men har börjat fundera på att skaffa en ny paddel så småningom. Tittade in på http://www.arnstrom.org/paddlar.php och blev riktigt intresserad av Trivium S9. Skulle vara högintressant att läsa användarrapporter!

/Niilo

Grymt skön paddel.

Har kört med den i 3 veckor i min havskajak en Castor.
Samt själv (med barnen)i en trapper k2.
Lätt att bli "kompis" med paddeln.
Skönt med den högre frekvensen/mindre motstånd vid längre pass.
Funkar bra vid starter och tempoväxlingar men då saknar jag greppet jag får med min Bracha4 men det är en träningssak har jag hört.

Köp en idag om ni kan den är grymt skön.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Längden?

Hej Sven,

toppenskoj att höra från dig - har mejlat med Erik Arnström och han sade jag borde kolla med dig!

Kul att höra att paddeln känns lika bra som den ser ut :) En sak jag har funderat lite på är det här med längden - den är ju fast i det avseendet. Min "gammelvinge" är 220 vilket kanske är lite väl mycket men känns okej för mig. Hur gjorde du med S9 - köpte du rejäl lång och kapade i omgångar? Vilken längd har du - och hur lång är du själv?

Visst var det tejplåsning på paddeln - är det ok?

/Niilo

Längden!

Jag är 183 cm lång.
Min Bracha4 har är 218 cm
S9 220cm.
Tejplåsningen funkar bra.
Köpte min begagnad och den hade rätt längd för mig.
Kommer ev kapa den till 218, suger på det men antagligen får den förbli 220cm.
Har ej bestämmt om jag skall paddla SKM med S9 men troligtvis blir det så. Bara jag får till starterna med den.

Lycka till Sven

Lycka till på maran!

Det blir intressant att följa hur SKM utvecklar sig - också så här på distans :) Sådana övningar är verkligen fascinerande men för mig bjuder fjärdarna i Bottenviken en fullt tillräcklig utmaning! Extra skoj blir det att höra hur du tycker S9 fungerar - om du nu väljer den.

Apropå S9 så är jag betydligt kortare i rocken än du, Sven, så då är väl 220cm alltför mycket. Hm, det blir väl till att köpa en lång en och kapa försiktigt så man slipper ångra sig - det vore ju sannerligen trist om man tog bort för mycket.

Du som möjligen säljer en beg S9 - kontakta mig, tack!

/Niilo

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips