Treriksröset - Smygehuk

Så har jag kommit till Motala på min resa med cykel genom Sverige. Övernattade i Örebro natten som gick, kostade 180 sek att campa där för en ensam cyklist med tält, absolut dyrast hittills!!!!!

Vägen (50) ner till Motala var för jävlig, hur smal som hellst med en jäkla massa trafik och som avslutning blev det 1+2 fält.

Annars har vädret varit toppen med kanske 7 h regn under min vakna tid men tyvärr har det varit en grym motvind de flesta dagarna. Har resulterat i att jag fått gå många backar med en inflamerad och överansträngd häl som följd. I Ludvika fick jag uppsöka läkare och efter några cortisoninjektioner, 1 pillerburk och 1 tub salva var jag på väg igen.

Snyltar just nu på Z-parkens trådlösa nät i Motala några minuter innan jag ska ner till hamnen och klunka ner en stor stark.

Stefan

Vi bojkottade campingen i Örebro, vägrade betala så mycket. Istället cyklade vi i ösregn till Kumla där vi campade betydligt billigare....

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips