Trasigt Neo Air

På senaste långtur gick mitt liggunderlag, NeoAir, delvis sönder. När jag satt på liggunderlaget hörde jag att det knäckte till. Jag tänkte att det kanske var en kvist under tältbotten som bröts av. Strax upptäckte jag dock en bula i änden av liggunderlaget. Under kvällens gång hörde jag samma ljud vid flera tillfällen. Efter varje tillfälle blev bulan på liggunderlaget aningen större. Men sedan upphörde det och jag sov sista natten på NeoAir utan problem.
Liggunderlaget är 9 mån. gammalt och jag har använt det ett 50-tal nätter. Jag tror inte att det har blivit skadat av något vasst föremål. Jag använder en presenning under tältbooten som extra skydd.
Finns det något åtgärd som går att vidta eller är det bara att fortsätta att använda liggunderlaget som om ingen har hänt?
Jag bifogar bild:
SANY0001.jpg

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Råkade ut för precis samma sak på ett uppblåsbart sittunderlag från Therm-a-rest, och jag fick ett nytt direkt i butiken. Det var några år sen, men förhoppningsvis har de samma goda policy nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips