Trasigt Neo Air

På senaste långtur gick mitt liggunderlag, NeoAir, delvis sönder. När jag satt på liggunderlaget hörde jag att det knäckte till. Jag tänkte att det kanske var en kvist under tältbotten som bröts av. Strax upptäckte jag dock en bula i änden av liggunderlaget. Under kvällens gång hörde jag samma ljud vid flera tillfällen. Efter varje tillfälle blev bulan på liggunderlaget aningen större. Men sedan upphörde det och jag sov sista natten på NeoAir utan problem.
Liggunderlaget är 9 mån. gammalt och jag har använt det ett 50-tal nätter. Jag tror inte att det har blivit skadat av något vasst föremål. Jag använder en presenning under tältbooten som extra skydd.
Finns det något åtgärd som går att vidta eller är det bara att fortsätta att använda liggunderlaget som om ingen har hänt?
Jag bifogar bild:
SANY0001.jpg
 
Råkade ut för precis samma sak på ett uppblåsbart sittunderlag från Therm-a-rest, och jag fick ett nytt direkt i butiken. Det var några år sen, men förhoppningsvis har de samma goda policy nu.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
drzeke Trasigt vattenavvisande blixtlås... Gör det själv 9
bash Laga ett trasigt underställ Gör det själv 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.