• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Transsibiriska och "Landvägen" till Indonesien

Då var det klart...

jag har bokat en biljett från Stockholm den 30/10 till Moskva där jag sedan den 2/11 tar "Transan" till Beijing. Sedan kommer jag att sakta lunka ner söderut genom Kina mot Vietnamn. En resa som jag antar att allt som allt kommer att ta ca en månad. Från Vietnamn ska jag lunka vidare till Laos-Thailand-Kambodja (Angcor Wat) -Thailand-Malaysia-Singapore-Indonesien. Hela resan kommer att ta den tiden den behöver (eller kanske rättare sagt den tiden min budget tillåter).
Hoppas jag har gjort er lite avis nu =)

Så någon som har liknande planer eller har lust att mötas upp på vägen? Jag är 21 år gammal och åker ensam... Hör av er...

Tills dess

God speed

//Daniel
 
Reseberättelse?

Carpe diem; sa:
Då var det klart...

jag har bokat en biljett från Stockholm den 30/10 till Moskva där jag sedan den 2/11 tar "Transan" till Beijing. Sedan kommer jag att sakta lunka ner söderut genom Kina mot Vietnamn. En resa som jag antar att allt som allt kommer att ta ca en månad. Från Vietnamn ska jag lunka vidare till Laos-Thailand-Kambodja (Angcor Wat) -Thailand-Malaysia-Singapore-Indonesien. Hela resan kommer att ta den tiden den behöver (eller kanske rättare sagt den tiden min budget tillåter).
Hoppas jag har gjort er lite avis nu =)

Så någon som har liknande planer eller har lust att mötas upp på vägen? Jag är 21 år gammal och åker ensam... Hör av er...

Tills dess

God speed

//Daniel

Läste ditt gamla inlägg om resan.
Förmodar att när du skrev lunka så menade du inte gå eller?
Lunka enligt ordboken betyden gång eller spring i jämn takt.
I så fall var väl en månad inte tillräckligt.
Skrivit någon reseberättelse? kaqnske har du gjort någon hemsida med bilder från resan?
Nyfiken Ställde in min resa till Kina i år pga SARS men åker nog dit nästa år kanske.
MVH KIM
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

dave1

Avslutat
Carpe diem; sa:
Då var det klart...

jag har bokat en biljett från Stockholm den 30/10 till Moskva där jag sedan den 2/11 tar "Transan" till Beijing. Sedan kommer jag att sakta lunka ner söderut genom Kina mot Vietnamn. En resa som jag antar att allt som allt kommer att ta ca en månad. Från Vietnamn ska jag lunka vidare till Laos-Thailand-Kambodja (Angcor Wat) -Thailand-Malaysia-Singapore-Indonesien. Hela resan kommer att ta den tiden den behöver (eller kanske rättare sagt den tiden min budget tillåter).
Hoppas jag har gjort er lite avis nu =)

Så någon som har liknande planer eller har lust att mötas upp på vägen? Jag är 21 år gammal och åker ensam... Hör av er...

Tills dess

God speed

//Daniel

Vad gick en biljett med transibiriska lös på? Jag funderar själv på att hoppa på tåget till Ulan Bator nån gång..

mvh
David
 
Carpe diem; sa:
Då var det klart...

jag har bokat en biljett från Stockholm den 30/10 till Moskva där jag sedan den 2/11 tar "Transan" till Beijing. Sedan kommer jag att sakta lunka ner söderut genom Kina mot Vietnamn. En resa som jag antar att allt som allt kommer att ta ca en månad. Från Vietnamn ska jag lunka vidare till Laos-Thailand-Kambodja (Angcor Wat) -Thailand-Malaysia-Singapore-Indonesien. Hela resan kommer att ta den tiden den behöver (eller kanske rättare sagt den tiden min budget tillåter).
Hoppas jag har gjort er lite avis nu =)

Så någon som har liknande planer eller har lust att mötas upp på vägen? Jag är 21 år gammal och åker ensam... Hör av er...

Tills dess

God speed

//Daniel


Jag goer ungefaer samma resa foer tillfaellet men jag valde att goera det med cykel. Man faar ut betydligt mer av laenderna.

Laes om min resa paa:

http://www.ghdata.nu/stellan

Lycka till paa resan

/Stellan
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.