Träningsupplägg inför Kungsleden

Får man lägga till en fråga:

Hur skall man tänka med vikten i ryggsäcken under träning mot för hur mycket man tänker bära vid vandringen?
Är det någon som har testat någon upplägg inför vandringen och vad funkade bäst i så fall?
Tänker mest på variablerna sträcka och vikt i så fall.

Hur skall man tänka med vikten i ryggsäcken under träning mot för hur mycket man tänker bära vid vandringen?
Är det någon som har testat någon upplägg inför vandringen och vad funkade bäst i så fall?
Tränar du med lite tyngre än du tänkt vandra med så känns det skönt och lätt när du väl är på vandringen med den lättare packningen. Men lägger du på mycket vikt är det viktigt att planera in återhämtning också. Det är den som gör dig starkare. Träning utan återhämtning gör dig svagare och ökar skaderisken otroligt mycket. Lyssna på kroppen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Jag hade börjat med den vikt jag tänker mig att jag ska gå med.

Om det känns för tungt att börja med hade jag 1 minskat på träningsvikten i början och 2 tagit en allvarlig funderare på vad jag kan lämna hemma.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips