Träna multisport

Jag har läst en massa inlägg om hur man skall gå tillväga för att träna/komma igång med multisport för att senare ställa upp i tävlingar.

Vad är den bästa träningen? Självklart kondision! Men sedan då? Seghet är ett måste antar jag...men hur tränar jag mina spiror för långa jobbiga påfrestningar?

I ett gammalt inlägg här på forumet så var ett bra (?) sätt att träna seghet att "slänga upp 10L vatten i en rygga och promenera tills man inte orkar mer"

I ett annat inlägg var det en kille som själv var ute och kutade i snön mitt i natten, tidigt på morgonen efter en krogrunda osv..är det ohälsosamt eller är det bra träning? Det är möjligtvis bra tränig för psyket kan jag tänka mig.

//Andreas

[Ändrat av bergholm 2003-07-26 kl 04:39]

mångsidigt...

Hej !

Enligt min mening borde man träna mångsidigt. Försöka få in tränings pass med paddling, cykling och löpning. För att höja konditionen/segheten bör man köra åtminstone ett längre pass iveckan (ca 2 timmar, el över) på låg puls (ca 120 -140).

Lycka till med tränandet !

-Johan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips