• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tradklätterkompis helger Sthlm/Gävle

--------------------------------------------------------------------------------

Jag är en 29-åring bosatt i Gävle som är intresserad av trad-klättring. Mitt mål är inte att bli en teknisk eller stark klättrare, vilket gör att jag inte sysslar med bouldering, inomhusklättring eller sportklättring. Siktet är istället inställt mot att klättra vackra enklare multipitchleder utomlands samt att i framtiden kunna använda mina kunskaper till alpinism. Främst vill jag få upp rutinen när det gäller att bygga ankare och klättra flera replängder. Är även intresserad av att öva på nyttiga färdigheter som kamraträddning, hängande standplats, löpande säkring, enklare aidklättring för att ta sig förbi problem, osv. Har all utrustning som kan tänkas behövas och kan leda grad 5+ på kil en bra dag. Kan tänka mig att klättra på helger inom tre timmars avstånd från Gävle, t.ex. Stockholm, Nynäshamn, sundsvall, Dalarna etc. Saknar dock bil. Är även intresserad av att klättra i utlandet. Jag har klättrat i ett år och bland annat hunnit med en vecka i Spanien med långa tradleder, vilket var bland det roligaste jag gjort.
Låter det intressant så hör av dig!

Per
0739559572

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag vill också klättra på träd! Tar du med en nybörjare?

Hej Per!

Jag har nyss upptäckt att det faktiskt finns andra vuxna som tycker om att klättra på träd :) och skulle verkligen uppskatta ett tillfälle att klättra med någon som är erfaren!

Så om du kan tänka dig att klättra någon gång i Stockholmtrakten och ta med dig en komplett nybörjare (oerfaren men mycket engagerad - ) så bjuder jag gärna på maten efter klättringen! :)

Jag är 33 år gammal tjej (familj, barn, inte mycket fritid – men för en sådan sak så hittar jag nog tid), bor i Solna.
Har ingen utrustning för tillfället (mest för att jag inte riktigt vet vad jag ska köpa, vill helst se och prova först, men det verkar ju inte ens finnas några kurser i Stockholmstrakten, suck).
Har bil.

Hör av dig om du kan föreslå nåt eller kan ge mig några goda råd om trädklättringen :)
0766 48 76 82

Mvh.,
Alena

Suck, trad är inte träd alltså :)

Ja, det var nog roligt, jag missförstod totalt att trad är alltså traditional och inte träd klättring :) Man lär sig så länge man lever :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips