Det här har ju diskuterats flera gånger i tråden redan. Har det tillkommit någon ny avgörande kunskap? För senast jag kollade var den vetenskapliga bilden tydlig, och ovanstående påstående är fel. Dom vetenskapliga grunderna är inte särskilt svåra att ta till sig, dom har varit kända i decennier.Effekterna av just den lilla ökningen av mängden koldioxid (+ ca 0,013 %) bör inte ha någon större effekt i sig....
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tråd för klimatdebatt
- Trådstartare Gamla_Sverige
- Start datum
Det finns alternativ forskning som visar annat!Det här har ju diskuterats flera gånger i tråden redan. Har det tillkommit någon ny avgörande kunskap? För senast jag kollade var den vetenskapliga bilden tydlig, och ovanstående påstående är fel. Dom vetenskapliga grunderna är inte särskilt svåra att ta till sig, dom har varit kända i decennier.
/Niklas
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jag tror du är ute och cyklar. IPCC har rapporterat att koldioxidutsläppen behöver minska för att inte klimatförändringarna ska förvärras. Det ser redan rätt mörkt ut, och någon ljusning verkar inte vara i sikte, pga att viljan inte finns.Det finns alternativ forskning som visar annat!
/Niklas
Vad säger att IPCC skulle få rätt? Meteolologerna har ju stora problem att ens förutspå vädret rätt...Jag tror du är ute och cyklar. IPCC har rapporterat att koldioxidutsläppen behöver minska för att inte klimatförändringarna ska förvärras. Det ser redan rätt mörkt ut, och någon ljusning verkar inte vara i sikte, pga att viljan inte finns.
/Niklas
Alternativ forskning låter lite grann som alternativ medicin. Inte något jag gärna rättar mig efter.
Däremot lever vi numera i en värld med många alternativa sanningar. Redovisa gärna källorna till denna alternativa forskning. Helst från någon som faktiskt forskar inom sitt eget ämnesområde.
Och förhoppningsvis ingen konspirationsteoretiker...
IPCC är rätt tunga om du ser den mängd forskare som ingår där. Jag skulle vilja hävda att det krävs rätt mycket för att påstå att de har fel...
Däremot lever vi numera i en värld med många alternativa sanningar. Redovisa gärna källorna till denna alternativa forskning. Helst från någon som faktiskt forskar inom sitt eget ämnesområde.
Och förhoppningsvis ingen konspirationsteoretiker...
IPCC är rätt tunga om du ser den mängd forskare som ingår där. Jag skulle vilja hävda att det krävs rätt mycket för att påstå att de har fel...
Dela: