Totalskyddad Termos?

Då jag är ute på "vandringstur" kan det ibland gå lite tufft till, även ryggsäcken kan få lite stryk.

Då min okrossbara termos har haft sin plats i sidfickan har denna fått bucklor, och jag har märkt att värmen sipprar ut väldigt snabbt.

Jag har önskat mig en ny okrossbar termos i julklapp, och vill därför inte att den måste kasseras efter första turen...

Någon som har tips på hur jag kan skydda termosen från bucklor???

PS. Den trivs i övrigt väldigt bra i ytterfickan, och vill helst inte placeras inne i ryggan... ;)

/erik w

Det är stor skillnad på plåtkvaliteten mellan olika tillverkare. Själv har jag som du en självklar plats i ytterfickan för termosen, med åtföljande bucklighet, men värmeproblem har jag inte haft. Kolla med leverantörerna.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Ska prova det...

Ett liggunderlag runt termosen???
Det låter ju faktiskt riktigt bra!
Jag ska nog leta reda på nåt gammalt sittunderlag i förrådet, för sådana ha vi någonstans...

När jag får ny termos ska jag recensera den, antagligen med ett liggunderlag som ett extra plus i kanten! ;)

Tack för bra svar!

PS.
<b>Adress till forumstråd med inpackade termosar!</b>
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=5721
[Ändrat av mightyrasta 2001-12-06 kl 23:02]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips