"Torrboll"

Är det någon som har testat en så kallad Torrboll som används som avfuktare i båtar under vintern. Vi ska iväg på en 1 veckas vintertur och tänkte att det kanske skulle funka som avfuktare i tältet. Tacksam för svar.
 
Intressant, jag har aldrig tänkt på det... Om ingen har egna erfarenheter och du är villig att pröva så får du gärna tjoa till hur det funkade.
 
Det där saltet väger väl så hemskt mycket bara och inget man vill kånka på. Annars tycker man ju att det borde fungera om tältet inte är alltför välventilerat.
 
Funkar kanske...

Jag har använt mig av sådan torrboll i en bil jag haft vid vinterförvaring några gånger, och det har funkat väldigt bra. Inga som helst tecken på fukt eller kondens i bilen, trots att den stått på en loge.
Hur det skulle funka i ett tält på vintern är svårt att säga, men helt klart värd att prova =)
 
Jag använder torrbollar när jag vinterförvarar bilen. För att torrbollen skall fungera så ska utrymmet vara tillslutet under längre tid. Dvs rakt det motsatta med tältet. Torrbollen är inte rolig att hålla på med man blir obehagligt mjölig/dammig i händerna när man kommer i kontakt med saltet och vätskan som sammlas upp i kärlet. Man vill absolut inte spilla ut den uppsamlade vätskan!!!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.