Topptur kring Pårte

Snyggt

Sista länken hade en massa fina bilder, blev intresserad av den smarta hållaren för systemkameran som syns på bilderna. Annars brukar kameran hamna i ryggsäcken och användas för sällan.

B-grip

Sista länken hade en massa fina bilder, blev intresserad av den smarta hållaren för systemkameran som syns på bilderna. Annars brukar kameran hamna i ryggsäcken och användas för sällan.

Tackar!

Kamerafästet kallas B-Grip (och man måste köpa till B-Grip Travel Kit för att kunna montera på ryggsäcken) troratt det finns på www.japanfoto.se.
Både jag och Henrik körde med B-grip hela veckan och det funkade ganska bra. Jag hade oftast på min 70-200 2.8 IS som är ganska tung. Det innebar lite axelvärk första 2 dagarna och jag hade nästan alltid en arm på kameran/objektivet för att den inte skulle gunga så mycket. Men det är 10 ggr bättre än att ha kameran runt halsen eller i ryggsäcken.

Bilagor

• 7976137606_a9f74bcb55_z.jpg
    7976137606_a9f74bcb55_z.jpg
    256.7 KB · Visningar: 330

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips