topprepsankare i sthlm?

Tjena!
Enkelt att titta på sthlms-föraren kanske, men det är ju så bra att få tips från er här!För mig som 5+-are, finns det några bra leder där det redan finns topprepsankare "klara"? Jag vill alltså veta var det finns relativt enkla leder, runt ca grad 5-6 och där man kan använda sig av topprep och inte nödvändigtvis av kilar.
Tack för hjälpen!

Givna svaret är: Vårdberget vid Fituna. Väldigt topprepsvänligt, ankare på alla leder. Leder i grad 4-7

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har intensivt letat efter en förare på Vårdberget på nätet men det enda jag hittar är hänvisningar till Stockholmsföraren som är mer eller mindre omöjlig att få tag i (har hör ett rykte att man kan beställa den från Tyskland). Skulle nån vara snäll och endast ge en vägbeskrivning dit så kan jag utforska området sjäv.

Förare Vårdberget

En förare finns uppsatt vid vindskyddet på Vårdberget. Så Stockholmsföraren behövs mest om man vill planera hemma. Rekommenderar Kuling, som är en 5+ tror jag. Mycket rolig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips