Tomtom vs Mapsonic vs Navigon...

Vill höra synpunkter och erfarenheter av ni som använder/använt några av dessa till pocketpc innan jag slår till.

Varför inte vänta på TomTom 5 och jämförelse mellan Alturion och TomTom på gpspassion.com innan du slår till.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
http://www.alturion.com

PLus att det ska finnas ett Alturionforum på gpspassion, just nu kan jag inte logga in vare sig på engelska eller franska.

Jag tror både TomTom5 och Alturion 6.0 Professional för PC och PDA är så bra att det kräver en jämförelse på djupet för att avgöra valet.

Alturion har en egen GPSpuck med inbyggd FM RDS mottagare för trafikinformation. Trafikinfo kan även hämtas via GPRS.

Både Alturion och TomTom är baserade på TeleAtlas.

Det finns tre olika versioner, se jämförelsetabell

http://www.alturion.com/products/details.php?id=81
[Ändrat av jonasolof 2005-05-16 kl 17:32]

Lite test om Navigon...

Har nu testat Navigon 4.2. Massa fina saker som ex. loggning till körjournal. Mycket knepigt gränssnitt, ej svenska röstkommandon, segt och att 3D vyn är sämre än ex. Tomtom 3 och Mapsonic. Det som var förvånande bra är de muntliga köranvisningarna talar om mer vad jag ska göra efter exempelvis när jag lämnat en rondell.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips