Toksook eller Gp?

Hej. Har funderat på att skaffa mig en grönlandspaddel men nu har jag plötsligt fått syn på en Toksook som ser ut som en korsning mellan gp och modern paddel. Någon som testat Toksooken?
/Gustav

Jag har bland en del av mina medpaddlare toksook nyttjare. Jag har vid ett antal tillfälle provat paddeln men den wobblar för mycket för att jag ska gilla den. Som alltid är upplevelsen utifrån vilka referenspunkter man har... Jag paddlar till vardags med en Lettman liberty som är utformad för att motverka wobbeltendenser och varvar denna men en vingpaddel så då blir man lite överkänslig... Jag har dock registretat att allt fler av mina kamrater har sina toksookar på akterdäcket som reservpaddlar. Men det åker fram när det friskar i, det blir grunt och vid isövningar. En tåligare paddel får man leta efter, men priset för detta är vikten.... Jag är medveten om att jag inte ägnat mig särskilt mycket om jämnförelser med en grönlandspaddel,men skälet min ringar erfarenhet av dessa. den kunskapen kan säkert andra bjuda på...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips