Toalett i skogen med barn

Inte göra saken konstigsre än vad den är . Samma sak som du gör det på sitt på huk och skit ;) men skiten ska grävas ner och man får bara skita en person i samma grop
 
Att begära att barnen skall göra det i fryspåse och bära ut både nr 1 och 2 är överkursen.

Nja, jag vill nog bara kalla det för "fortsättningskurs" då detta att bära med sig sina små hundbajspåsar är kutym i många utländska nationalparker.

"Överkursen" kommer under midvintern då det är mer än 1 m. icke bärande djupsnö, så man måste behålla skidorna på. Det krävs att man trampar fast skidorna ordentligt och sedan hel del balans- och teknikövningar, för att kunna stå bredbent samtidigt som man hukar sig ner, då tyngdpunkten i denna position, drar kroppen bakåt-nedåt samtidigt som skidorna ovillkorligen glider framåt :)
 
Utöver det som redan nämnts så rekommenderar jag att man försöker hitta en stubbe eller sten som man placerar ena skinkan på, underlättar oerhört mycket. Personligen anser jag att det använda toapappret skall eldas upp nere i gropen (naturligtvis beaktande brandrisken).

Framför allt, stimulera barnen att verkligen göra sina behov i skogen. Starta tidigt och gör det till en naturlig del. Risken är annars att barnen, och för all del vuxna, helt enkelt struntar i bajssignalerna vilket leder till förstoppning.
 
Framför allt, stimulera barnen att verkligen göra sina behov i skogen. Starta tidigt och gör det till en naturlig del. Risken är annars att barnen, och för all del vuxna, helt enkelt struntar i bajssignalerna vilket leder till förstoppning.

Så sant!
Att skita menar jag tillhör de fem gyllene grundpelarna i ett rikt friluftsliv. Behärskar man dom så öppnas det en fantastisk värd:
1. Äta
2. SKITA
3. Sova
4. Reglera temp
5. Hålla ordning på sina prylar.
 
Utöver det som redan nämnts så rekommenderar jag att man försöker hitta en stubbe eller sten som man placerar ena skinkan på, underlättar oerhört mycket. Personligen anser jag att det använda toapappret skall eldas upp nere i gropen (naturligtvis beaktande brandrisken).

Framför allt, stimulera barnen att verkligen göra sina behov i skogen. Starta tidigt och gör det till en naturlig del. Risken är annars att barnen, och för all del vuxna, helt enkelt struntar i bajssignalerna vilket leder till förstoppning.

Nu har vi kommit hem från vår lilla tur. Vi var borta i 1,5 dygn och inget utav barnen bajsade i skogen trots att en var riktigt nödig. I början av turen förklarade jag hur man kunde göra när man var nödig och vi tränade med kläderna på. Men de ville ändå inte. Nästa gång ska jag köra två tältnätter, så länge kommer de inte kunna hålla sig.
 
Nu har vi kommit hem från vår lilla tur. Vi var borta i 1,5 dygn och inget utav barnen bajsade i skogen trots att en var riktigt nödig. I början av turen förklarade jag hur man kunde göra när man var nödig och vi tränade med kläderna på. Men de ville ändå inte. Nästa gång ska jag köra två tältnätter, så länge kommer de inte kunna hålla sig.

Ta med ombyte! Det kommer rätt säkert att behövas.
Med barn i skogen händer oftast något av följande.
Barnet håller sig till det plötligt inte gör det längre, med betoning på plötsligt.
Barnet håller sig men får rejält ont i magen, då är det språngmarsch och så nr 2 som gäller.
Barnet behöver faktiskt inte dumpa.
Barnet dumpar som om inget hänt, vanligast när man inte gjort en grej av det utan löser problemet när frågan kommer.

På tal om att göra nr 2 i snö så skaldade Bengt Sändh en gång "Svårt är att leva, svårt är att dö, svårt är att skita i två meter snö".
 
Nu har vi kommit hem från vår lilla tur. Vi var borta i 1,5 dygn och inget utav barnen bajsade i skogen trots att en var riktigt nödig. I början av turen förklarade jag hur man kunde göra när man var nödig och vi tränade med kläderna på. Men de ville ändå inte. Nästa gång ska jag köra två tältnätter, så länge kommer de inte kunna hålla sig.

Haha! Du var allt en riktig hårding till pappa. Du påminner om mig.
 
Ta med ombyte! Det kommer rätt säkert att behövas.
Med barn i skogen händer oftast något av följande.
Barnet håller sig till det plötligt inte gör det längre, med betoning på plötsligt.
Barnet håller sig men får rejält ont i magen, då är det språngmarsch och så nr 2 som gäller.
Barnet behöver faktiskt inte dumpa.
Barnet dumpar som om inget hänt, vanligast när man inte gjort en grej av det utan löser problemet när frågan kommer.

På tal om att göra nr 2 i snö så skaldade Bengt Sändh en gång "Svårt är att leva, svårt är att dö, svårt är att skita i två meter snö".

:)

Det här med ombyte har jag också lärt mig sedan tidigare att man måste ha med oavsett ålder på barn och avsett var man är någonstans. Olyckan kan lika gärna vara framme i stan som landet. De spiller ner sig, basar på sig, trillar i mm.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turep Rör med lock i skogen Allmänt om friluftsliv 3
friluftsbruden Känna sig säker i skogen? Allmänt om friluftsliv 36
turep Skyltar på L-balk i skogen Allmänt om friluftsliv 7
bombuspolaris Regler för att tälta i "skogen"? Allmänt om friluftsliv 234
TROY GARNER Gamla bilvrak i skogen Allmänt om friluftsliv 51
Börner Filmporträtt om att flytta ut i skogen Allmänt om friluftsliv 61
Mirke komma ut i skogen Allmänt om friluftsliv 8
krokben Bo i skogen under sommaren Allmänt om friluftsliv 4
Still Alive Terrängkörning i skogen Allmänt om friluftsliv 177
SeekOut Sova ensam i skogen Allmänt om friluftsliv 168
onegear Frukost i skogen Allmänt om friluftsliv 17
nermander Scam i skogen? (Anklagad för vedstöld bara för man kör med släp) Allmänt om friluftsliv 9
tobbe_sunnewald_hotmail.com Den perfekta skogen efterlyses Allmänt om friluftsliv 2
pellepellepelle Allemansrätten i skogen Allmänt om friluftsliv 67
mikael108 Övervakningskameror i skogen Allmänt om friluftsliv 45
Skogstoker Hur torka ved i skogen bäst? Allmänt om friluftsliv 7
ValderUrskog Hjälp! Tältplats med barn vid Havet Bohuslän! Allmänt om friluftsliv 13
Bakgarden Campa med barn. Hamock? Allmänt om friluftsliv 17
Marko_84 Vandra med barn i juni?! Allmänt om friluftsliv 10
henriknil Argument för att vintertälta med barn Allmänt om friluftsliv 16
Peter Gävle Kebnekaise med 3 barn och 2 vuxna med stelopererad rygg Allmänt om friluftsliv 2
anander Cykelsemester med barn,tips Allmänt om friluftsliv 1
Äventyrspappa Miljövänliga kläder? Allmänt om friluftsliv 23
Aspen80 Bohusleden med små barn, bra tällt plattser? Allmänt om friluftsliv 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.